daar was ik weer. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu daar was ik weer. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu

daar was ik weer.

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

13 Augustus 2007 | Ghana, Accra

Halllooooooo!!!

Weer even een updateje uit ghana.

Met mij gaat alles erg goed. Ik vind Ghana nog steeds een te gek land met ontzettend fijne mensen en prrrrrrrrrrrrrachtige natuur.
Helaas zijn er ook minder leuke dingen;
Arjan heeft besloten zijn stage te stoppen, er was simpelweg niets voor hem te doen... ik snap het honderd procent maar met zn 2-en is natuurlijk wel gezelliger. Hij heeft waarschijnlijk een nieuwe stage een stukje verderop, wel erg gaaf en op die manier kunnen we de weekenden er nog steeds samen op uit.
Mijn eigen stage gaat ook niet super vlot, dat heeft de volgende -typisch ghanese- oorzaak:
Ik werk voor een BIOLOGISCH programma. Dus geen chemicalien etc etc.
Mijn tolk is supervisor van het CHEMISCH programma. Dit programma is een overheidsprogramma wat chemicalien verstrekt en bepaalde teams (het mass spraying team ->MST) huurt om deze zooi vervolgens op de cacao te spuiten.

Dat klinkt erg tegenstrijdig - en dat is het ook... opzich is dat al erg bizar, maar nu is de mst echt begonnen (die spuiten vanaf augustus) en lopen die mst-members in groene overalls met een gele zakdoek, laarzen en een hoedje. Mijn tolk dus ook, terwijl hij over het biologisch verhaal zit te vertellen!!!

Echt goed maf!

Arjan en ik waren van plan begin september twee weken op vakantie te gaan, ik hoop dat dat nogdoor gaat, anders ga ik alleen, want ghana is wel veilig genoeg om alleen te reizen!

Komende week ga ik een jurk laten maken, daar heb ik wel erg veel zin in, lijkt me super grappig. Als het me bevalt laat ik hier ook een gala jurk maken... nu nog een leuk gala en een date en dan heb ik er ook iets aan :P

Tenslotte nog twee erg grappige anekdotes: (sorry voor klasgenoten, die hebben t al gehoord via mail)


Arjan: Who is the owner of this piece of land?
tolk: I am not sure but it must belong to a certain individual

........... goh .............. :)

Nji Sri, succes met de AID en de nji sri houdt je wakker. houd me op de hoogte
Mie, succes met je ontgroening.
Beth en Ferry, van heel erg harte gefeliciteerd met jullie eigen huisje! echt super!!
Ger, ik hoop heel erg dat je je app hebt!! sorry dat de mail niet direct naar jou was gegaan, ik bedacht me dat ik jou nooit mail, altijd bel of hyve :P
Memmet, ik weet dat je dit leest, laat eens een berichtje achter!
Hilmar, (als je dit leest)Penny????? :) Errug gaaf!
Reinder, ik verwacht nu natuurlijk een uitgebreide reactie!
Mam, t gaat goed met me, maak je geen zorgen, eens per twee weken bellen in genoeg :P

rest, jullie zijn ook erg lief hoor

xx uit ghana

  • 13 Augustus 2007 - 22:33

    Daan:

    Hoepla ke
    de eerste
    en ook meteen de laatste uit het buitenland
    balen
    woensdag lees ik al je verhalen in holland
    super vet om te lezen dat stukken grond behoren tot een wilekeurig individueel!
    Is goed om te weten.
    Hoop dat je vakantie beetje gaaf word!
    Bel je uit holland
    x
    PS. Waarom ga je niet chemisch!?

  • 14 Augustus 2007 - 06:27

    Kasper:

    Heej Floor,
    Jammer dat het de tolk twee functies heeft. daarmee kom je meteen aan de essentie van communicatie. de betrouwbaarheid.
    maar je bent goed bezig.
    ga zo door!
    Op de Buik, Kasper

  • 15 Augustus 2007 - 10:57

    Dik:

    Hoi lieve Floor
    Inmiddels alleen in je mooie roze huisje?
    Lijkt me ongezellig maar mogelijk dat er zo nu en dan wat kinders aanwippen. Vandaag vrij omdat we dachten dat Daan vandaag aan zou komen. Hij vliegt inderdaad de 15e maar komt dan de 16e pas aan. Kleine vergissing. Dus nu morgen ook maar vrij genomen en om 10.30 komt hij aan op Schiphol. (Als alles volgens plan verloopt????)
    Tjebbo heeft een prachtige kast(Kersenhout) voor ons gemaakt en afgelopen vrijdag opgehangen. Het bleek iets meer werk dan gepland, dus ook de zaterdag samen met hem nog tot 15.00 bezig geweest om al hjet schrniet en sluitwerk te monteren. Zoals je ziet hebben wij ook onze problemen. Maar mogelijk toch een tikkeltje onbenulliger vergeleken met de probleempjes die je daar tegen komt.

    Groetjes en ga zo door

    xx Je pap

  • 15 Augustus 2007 - 20:08

    Reinder:

    Ik kan er nu niet meer onderuit, dus bij deze; goed te horen dat je je vermaakt daar. Wat bestrijden ze daar dan eigenlijk in de cacao dat ze daar een MST voor nodig hebben? Hier staat het juist bekend als een gewas dat weinig bestrijdingsmiddelen nodig heeft... Je kan ook veel beter tabak verbouwen.
    Wanneer is het volgende gala, ben eigenlijk wel benieuwd, er komen normaliter maar weinig mensen in Ghanese kledij, misschien komt dat de sfeer nog meer ten goed.
    Verder weet ik niet of het een goed idee is als Albiert deze kant op komt, ik ben in ieder geval niet zijn stage begeleider in dat geval, anders krijgt ie natuurlijk nooit een voldoende. Michiel heeft het toch ook gehaald.
    Zo dit lijkt mij wel even genoeg, ga ik weer aan het werk.

    ODB, Reinder

  • 16 Augustus 2007 - 10:43

    Pascale:

    Ey floortje,

    Ik heb nog geen tijd gehad om al je verhalen te lezen (gezien mijn eigen stage...), maar zodra ik een weekendje vrij heb ga ik dat cker doen :D!
    Ik wens je in ieder geval nog heel erg veel plezier daar en kijk uit met die chemicalien ;)!

    Dikke kus, knuffel, slamat, etc...

    Pascale

  • 19 Augustus 2007 - 21:29

    Sas:

    he lieve floor,

    hier even een mailtje namens de harmonie.
    hoe gaat het met je? mis je ons lekker softijsje met spikkels al een beetje? hihihi., wat een mooie foto's en mooi land wat ik kan zien. ben jaloers op je. hier gaat alles goed. haroun doet het goed. gaat over 2 weken weer naar de peuterschool, dus wel lekker. ahmed is 5 weken naar tunesie met de hele familie, mounir gaat ook goed. werken en met haroun in de weer zijn he!!! nou, ik mail je gauw weer. we missen je en doe voorzichtig. dikke kus van ons allemaal en knuffeltje van mij speciaal. xx sas

  • 20 Augustus 2007 - 09:03

    Marit:

    Haaai floortje,

    Klinkt super goed allemaal, wel balen dat arjan nou wat verder weg is. hoop voor m dat ie alsnog stage kan lopen anders heeft ie helemaal niks.

    Ben klaar met mijn stage!!! nou ja, voor de helft, moet heel het schoolverslag nog schrijven maar heb besloten dat ik dat in NL doe. Dus nu een maandje rondreizen, gaaf!

    Verders succes met je semi(?!)-biologische programma en hoop dat je over n paar weekjes lekker vakantie kunt houden!

    liefs!

  • 20 Augustus 2007 - 13:33

    Ger.:

    Hey pop!
    Weet niet of je m'n mail al gelezen hebt die ik je vandaag gestuurd heb, maar hier gaat alles goed.
    Balen dat Arjan weg is, zal wel anders zijn, maar ik weet zeker dat je het overleefd!
    De Afrika expediteurs komen ook alweer bijna terug, de tijd vliegt echt! Niet normaal meer! Maar, des te beter: hoe sneller het gaat, hoe eerder je weer terug bent in NL!
    Ik beloof plechtig dat ik goed voor je kamertje zal zorgen, menig een vraagt zich af hoe Arne en ik het uit gaan houden in 1 huis!! Haha, ik hou het er maar op dat er een HELE gang tussen zit!
    Nou schat, tot schrijfs/mails/bels! Hou je haaks daar!
    Dikke kus !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Onderweg

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2009

JA!

19 Juni 2009

Weer naar Afrika

12 Oktober 2007

BA78/BA430

25 September 2007

sportief in Ghana

06 September 2007

warme douche
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 25520

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Onderweg

Landen bezocht: