biefstuk - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu biefstuk - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu

biefstuk

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

20 Augustus 2007 | Ghana, Accra

Dag allemaal,

Vorige week dus een jurk laten maken, dat was echt super. Ga je dus eerst naar een stoffen winkel waar je als blanke vreselijk word afgezet. Altijd een ghanees meenemen... had ik gedaan dus ik kreeg de gebruikelijke obruni prijs, maar die ligt nog altijd lager...

Dan ga je naar de kleermaker n die zet voor 6 euro een zeer redelijke jurk in elkaar. echt heel grappig want al die ghanezen vinden het helemaal te gek dat je in 'hun' kleren loopt!

Elke jurk is in pricipe de eerste keer voor een aparte gelegenheid. (daarna kan je m altijd aan)Mijn gelegenheid was: opening van een bedrijf (lees idioot veel champagne) 's ochtends werd de koe ritueel geslacht. Die koe had ook wel in de gaten wat er ging gebeuren... maar ja dat is de tradiditie dus die koe moest een rondje door eht dorp lopen. dat ging dus niet... keo echt letterlijk aan zn hoorns door dat dorp gesleept, was ze eindelijk op de plek van bestemming; moest ze nog een rondje, toen was het echt dierenmishandeling!!! NIET TE ZUINIG.

Dan word er jenever "over de goden" gegoten (lees; scheutje over de grond, de rest is voor de priester ERG ZONDE) en vervolgens word die koe dan eindelijk gedood (t bloed spat eruit). Volgens mij vond die koe t allang prima, die was zodanig mishandeld.

Iemand had mij wijs gemaakt dat we dan allemaal gezellig het bloed moesten drinken, maar dat was gelukkig niet waar (ik geloofde t, blijf toch blond)

Verder op de terug weg nog een lekker ongelukje gezien.

Vandaag weer aan het werk. ging de chief interviewen en dat is ongeveer een dagtaak... wel grappig hoor!

Ik geef tegenwoordig dagelijks computer les en dat is erg leuk en ook wel nuttig werk.

Komende week een typisch ghanese bruiloft, ook erg leuk!

hou jullie op de hoogte

x floor

  • 20 Augustus 2007 - 13:51

    Ger.:

    Heb ik NET je andere stukje gelezen, heb je tegelijkertijd al een nieuwe erop gezet! Telepathie!
    Ben wel erg benieuwd naar je jurk! Je moet maar gauw een foto maken!!
    Nou meid, hou ons op de hoogte!
    Dikke kus!

  • 20 Augustus 2007 - 19:07

    Tonny:

    Wat een luguber verhaal. Heb jij na die slachting biefstuk van die koe gegeten? Opa zou trots op je zijn. Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe jurk. Doe je die ook aan bij de Ghanese bruilof? Wel leuk om dit allemaal mee te maken. Zo te lezen ben je al aardig ingeburgerd. Ik vind het knap van je dat je je zo manifesteert in een land waar ze je echt niet kunnen verstaan. Ik ben toch meet een typje van veilig thuis. Ga je nog op vakantie (alleen of met Arjan)? Ik heb begrepen dat je stage niet helemaal aansluit op je studie, maar Floor het is in elk geval een byzondere ervaring.
    Nog een leuke tijd toegewenst.

    Groet,
    Tonny

  • 20 Augustus 2007 - 20:48

    Je Moessie:

    hoi lieve floor. en stoere floor.
    Waar is een mens in Nederland druk mee: Wel nu.Ik pluk bramen ( inmiddels de hele buurt voorzien en Dik heeft een bramen/ aarbeien mix mee genomen naar het centrum. Daar is ijs bij gekocht. Vevolgens heeft hij de afdeling, de administatie en natuurlijk de directeur verwend met een heerlijk vers geblended bramen/aarbij saus over het "verse"ijs. Iedereen vond het heerlijk. Daan is weer vertrokken voor een dag of 14 naar Delft.( heeft daar al familie ontmoet) Wij samen zijn bezig met een eigen ontwerp voor een boekenkast. Op mijn werk ben ik druk met het tot uitvoering brengen van een nieuw praktijkplan. Gaan samen dus nog op pad ( met de fiets naar Terschelling). En ja hoor.....er komt weer een familiedag. Vermoedelijk in Scheveningen. Hanny is er nu een beetje druk mee. Jammer dat er niet bij bent!!! Verder heb ik afgelopen zaterdag de gondelvaart op Loosdrecht meegevaren in de boot van HAns en Jose. En natuurlijk had Jose weer een tas met boa's en petjes en toeters. Muziek en het gaspedaal voluit en echt even knallen over dat water. Zo te lezen raak je lekker ingeburgerd. Ik werk nu met iemand die zelfs sandalen en echt alle kleren liet maken ......Zij is namelijk lang en heeft maat 42 schoen..Zodoende kon zij niets kopen.....De grootste schoenmaat was in Indonesie maat 38.
    Nu, ik ben nu al weer nieuwschierig naar je volgende verhaal.
    Je bent weer een beetje geinformeerd. Tot bellens. dikke knuffel , mams

  • 24 Augustus 2007 - 16:36

    Iris:

    hey meidje,

    heb nu even tijd om je berichtjes te gaan lezen.

    ben benieuwd..

    wat een verhaal van die koe zeg en idd zonde vand e drank :P

    xx

  • 25 Augustus 2007 - 14:21

    Inge:

    Hee Floor,

    Leuk weer om je verhalen te lezen.
    Inmiddels is de AID weer achter de rug, ben ik bezig om mijn brakheid aan de kant te zetten (gelukkig is het alleen nog maar moe zijn en flink verkouden), maar het was een mooi weekje. Onwijs jonge mensen, of ik word gewoon oud, hihi. Veel gezelligheid, leuke feestjes, een te actieve sportdag en Inge die lid wordt van Nji Sri (ja, dit mag je twee keer lezen, haha). Na drie jaar werd het wel eens tijd he ;)
    Nou, ik wens je nog een mooie tijd toe, veel plezier bij de bruiloft en ik ben erg benieuwd naar al je foto's bij terugkomst, maar dat duurt nog even.

    See ya,

    Liefs van Inge

  • 26 Augustus 2007 - 19:47

    Albert:

    Hey floor,

    Eindelijk een reactie op je .nu. Het is hier nog allemaal erg gezellig in Wageningen, momenteel gaan we een rustig week tegemoet, een en ander is allemaal verplaatst hier. We hebben het allemaal overleefd in elk geval. Verder is school weer open, dus er kan weer wat gebeuren.

    Hou je het verder nog een beetje vol? Inside information kan ik hier natuurlijk allemaal niet neerzetten, maar dat krijg je vast ook wel te horen.

    Succes,

    x Albert

  • 27 Augustus 2007 - 09:51

    Sanne:

    Hey Floor,
    Ik ben weer op de hoogte van al je ervaringen! Leuk om te lezen allemaal hoor!
    Ik ben net trug uit Zambia en het was geweldig! Echt een top vakantie gehad en zelfs gebungee jumpd bij de vic falls!
    Morgen heb ik mijn scriptie verdediging, als dat goed gaat krijg ik 13 september mijn diploma! Spannend dus..
    Liefs en veel plezier nog, ook aan Arjan natuurlijk!

  • 27 Augustus 2007 - 11:50

    Ray:

    heeey floortje,

    gaaf om te lezen dat het daar super tof is, ik liep iets achter dus had nog veel in te halen.

    We zijn zelf 3 dagen geleden aangekomen in Nederland. T was een super reis, maar toch ook wel weer blij om hier s rond te kijken.

    En dan ga ik volgende week echt het werkende leven weer in, ik probeer het vertrek naar de USA nog ff uit te stellen om je nog een knuffel te kunnen geven.

    dikke kus,
    Ray

  • 29 Augustus 2007 - 13:19

    Pa En Ma:

    vanuit een zonovergoten en prachtig terschelling komen onherroepelijk gedachte bij mij op over jouw en .... We hebben eindelijk gegeten bij de mexicaan. ( dit adviseerde jij vorig jaar al). Verder is het weer leuk om opa en oma's huis te zijn. Knus en heel gemoedelijk. Over twee dagen is de roch en roll weekend hier,daar gaan we met Tonneke boer heen ( mijn keramiek docente) Zij blijkt hier ook een weekje te zitten. Verder veel genieten van de prachtige natuur, een flesje wijn, lekker eten etc

    liefs paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Onderweg

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2009

JA!

19 Juni 2009

Weer naar Afrika

12 Oktober 2007

BA78/BA430

25 September 2007

sportief in Ghana

06 September 2007

warme douche
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 25520

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Onderweg

Landen bezocht: