warme douche - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu warme douche - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu

warme douche

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

06 September 2007 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik jullie heb geupdate.

Ik heb nog verteld over dat arjan weg ging. In het begin zag ik daar best wel tegen op en op een gegeven moment zat ik met een pincet mn benen te ontharen en toen heb ik tegen mezelf gezegd: Floor, dit is belachelijk, je gaat NU naar buiten! (het was ook belachelijk omdat werkelijk niemand zn benen onthaart, maar dat terzijde)

Vanaf dat moment zit ik elke avond bij een heel gezellige familie en zij zorgen erg goed voor me. Het is echt super en ik leer Ghana goed kennen. De chief (chefke) van het dorp komt ook regelmatig langs. deze man is getrouwd met 2 vrouwen en wil er gerust een derde bij... hij valt op blanke vrouwen. ;)

Verder ben ik dus bij een traditionele bruiloft geweest. In de kerk gehost (en gehostie-ed) en gezongen. Op dat moment begreep ik wel waarom de kerk hier elke week bomvol zit; er wordt gelachen en gedanst echt SUPER!
Daarna was het feest: iedereen kwam alleen maar voor het eten. het feest begon (geheel ghanees) een uur te laat, dus het eten was koud. maar het was toch leuk om mee te maken

Natuurlijk gaat het werk ook verder. Het eerste deel van mijn stage zit er nu bijna op, dat was het interviewen van boeren. Ook een distilleer-rij gezien; de beste distileerder had meer gedronken dan gedestilleerd maar ja :P

Vanmorgen heb ik voor het eerst in twee maanden een warme douche gehad... echt heel relaxed!! :) (ik slaap in het gasten verblijf van de baas :))

Komende week ga ik op vakantie naar het noorden, dat schijnt erg anders te zijn dan het zuiden (waar ik zit) Ik heb er heel veel zin in en zal jullie zodra ik terug ben weer even updaten.

Ik had ook eigenlijk een heel leuk verhaal geschreven over wat er allemaal gebeurd was maar dat ben ik vergeten (ik zit nu op t hoofdkantoor)

Ik zal wel even wat foto's erop zetten!!
Een van de foto's is van de koe (zie vorig bericht!!) misschien vind niet iedereen die foto even geschikt....


dikke kus uit ghana

  • 06 September 2007 - 13:45

    Roger:

    Heeey Floor!

    Ziet er echt super uit allemaal! Foto van de koe is een stukje minder... Goed om te horen dat alles nog lekker gaat dus!

    Ben inmiddels aan mijn einde van mijn stage bij Almonds and Corals gekomen. Nu lekker 2 weken reizen met paps en mams. Dan door naar het volgende project.

    Ik kom de 24e Oktober terug in Nederland, en dat betekend dus dat ik nog maar krap 2 weken heb voor de reflectieweken beginnnen?!? JECH!

    Zal kijken of ik eens een leuke Costaricaan (Tico) voor je in kan pakken! :p Er wordt genoeg gevraagd of ik een zus heb om mee te trouwen! :)

    Anyway, tot gauw en nog veel plezier daar!

    -x-

    Roger

  • 08 September 2007 - 11:38

    Bart:

    Geniet nog van je laatste weken. Kijk uit voor baviaantjes in het Mole park. Ik heb nog steeds nachtmerries over die bloed dorstige wezens die me achterna zitten.

  • 10 September 2007 - 12:07

    Miranda:

    Heee Floor!

    Echt super leuk om je foto's te zien, en natuurlijk je verhalen te lezen:)
    Jij met een baby op schoot hahaha daar moest ik wel even aan wennen hoor!!

    Mooi dat je het nog steeds naar je zin hebt, maar ik denk dat iedereen hier ook wel weer blij is dat je over minder dan 2 maandjes weer gezellig hier bent!!

    Ik ga heel hard mijn best doen om 2 november erbij te zijn! Op mijn stageplek krijg ik alleen elke maand een nieuw rooster, met ook avond/weekend diensten. Maar stel ik moet werken zal ik zeker proberen te ruilen!!

    Nou meisje geniet er nog van!! En tot snel:D

    Kusje!

  • 10 September 2007 - 14:28

    Winnie:

    Floortje!!!!!

    Hahaha die baby op je schoot is inderdaad even wennen, maar het misstaat je niet hoor ;)

    wat leuk om weer even bij te lezen, de foto's zijn ook echt zooo mooi! heel vervelend idd... :D
    en geloof je graag dat een warme douche na een lange tijd erg lekker kan zijn !

    In ieder geval leuk om te horen dat je je nu dus ook priiima de luxe zonder arjan vermaakt.. is toch iets minder gezellig. maar jou kennende maak je het overal gezellig dus had niet anders verwacht ;) nouja gezellig gezellig.. nu moet er natuurlijk ook gewerkt worden haha maarja dat doe je ook nog zo nu en dan toch? :P

    2 november ben ik er uiteraard bij, kan niet wachten !

    als je trouwens eventueel interesse heb in cindy verhoef's avontuur in ghana:
    inghana.waarbenjij.nu

    heeele dikke kus van win!


  • 12 September 2007 - 08:21

    Inge:

    Hee Floor,
    Wat een supermooie foto's! En erg leuk om je met een baby te zien. Je ziet er trouwens goed uit, haha, lig je nog op schema met je superslank terug komen?;)
    Het wordt echt weer tijd om eens lekker bij te kletsen. En om toch maar even te reageren op je hyves-krabbel: nee, ik niet in Wageningen wonen. Deventer is echt te leuk om weg te gaan. Helemaal nu iedereen weer terug komt naar Deventer vanuit Wageningen. Maar ik zal er wel wat meer te vinden zijn. ook goed? ;)
    Heel veel plezier nog.

    Liefs van Inge

  • 12 September 2007 - 20:29

    Je Moessie:

    Hoi lieverd, even een verslagje uit maarssen. Als trotse moeder had ik je foto( o.a van de biefstuk) meegenomen naar de Fam.dag. Deze heb ik naast de sandwiches en de witte wijn gelegd. Naast de kleuren was de foto qua afbeelding ook vrij contrast "rijk". Het was een leuke dag(27 fam. leden ) en er waren er nog wel 7 niet. (grote fam. heb je toch hé) We hebben een lachsessietje op het strand gedaan.Ik vond dat wel lachen. We hebben "de knoop" gedaan. Dat hield een soort twister in. ( ieder houdt twee handen van een ander vast. Alles zit dan door elkaar, daarna moet je uit de knoop komen .Je mag elkaar niet los laten. Het schijnt te kunnen. Maar Jet zei: ik HAK de knoop door. Met ander woorden, het duurde haar te lang, en was te pijnlijk met haar reumahandjes. Ik vond het wel een goede oplossing. Daarna hebben met zijn alle kaarssen gemaakt. Dat was erg gezellig.Deze kon je naar eigen idee vormen. Dus er ontstonden drollen, harten, kromme, saaie en gebroken kaarssen. Bram had de mooiste!Daarna borrelen en eten. Het was weer een mooi dag.
    Ik heb Daan zijn tas uitgepakt: Het leek wel een bom die ontploft was in de kamer. ..........en STINKEN!!!! zijn slaapzak was meer een kotszak. GADVERDAMME. Hij heeft het wel naar zijn zin geloof ik.Is nu aan het hospiteren.Oma gaat weer eens met vacantie ( bijna 89)
    Nou meid, dit was weer even een korte impressie van het fam gebeuren. Tot over 7 weken.
    dikke kus mams

  • 16 September 2007 - 10:11

    Manja:

    Hey Floortje!
    Dat leventje van jou ziet er goed uit! Zo te zien vermaak jij je kostelijk, mooi, we (lees ik) hadden niet anders verwacht!

    Ben je een beetje op de hoogte van alles wat in de vereniging gebeurt? We missen jou en je inbreng ontzettend.

    Veel succes en plezier met je opdracht, pas goed op jezelf!

    Kus, Manja

  • 17 September 2007 - 19:58

    Geraldine:

    FLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORRR !!!
    Ik mis je echt mega super erg!!! En met mij nog veel meer mensen!! Leuk om je verhaaltje te lezen en de foto's te zien, je ziet er goed uit meid!! En die baby op je arm doet het em!! TE geweldig gewoon... Ik zie het al helemaal voor me: moeder Flo en moeder Geraldine achter de buggy door het Vondelpark, al kletsend en gierend over het TE gezellige studentenleven en hun VEEL te burgerlijke gezinsleventje :-P
    Haha nee hoor gekheid, dat duurt nog wel even!! (Tenzij je met één of andere Ghanese bimbo trouwt... Ik kom toch nog graag op je bruiloft hoor!!!)
    Op het moment ben ik een ietsiepietsie ziek thuis bij paps en mams.. dat krijg je van al dat gefeest in de Soc. Ik ben het niet meer gewend --> keelontsteking en verkouden zijn het gevolg. Inderdaad: eigen schuld, dikke ***
    Ik ben de dagen dat je terug komt nu al echt aan het aftellen, het duurt niet zo lang meerrrrrrrrrrrrrrrr.. :-D
    Maarre misschien heb ik even iets gemist... what about 2 november??!!
    Nou lieve schat, hopelijk bevalt je vakantie goed, ik ben erg benieuwd naar je nieuwe verhalen!
    Dikke kus van mij!!!
    xxx


  • 22 September 2007 - 10:06

    Margootje:

    Floor, dit berichtje is alweer veel te lang geleden!
    We missen je!!

    Kus,

  • 23 September 2007 - 12:35

    Miranda:

    Floooooor!

    We waren net met z`n (bijna) allen lunchen en iedereen mist jou erbij!!!
    Dus we zijn blij als je weer terug bent:)

    Kusje!

  • 23 September 2007 - 18:11

    Daan:

    Ik dacht, ik schrijf dit keer niet als eerste, ook zo opdringerig.
    Ik zit inmiddels alweer veel te lang in de collegebanken. Beetje matig maar aan het einde van dit jaar ben ik er wel aan gewend. Opdrachten zijn er ook weer moeilijker op geworden dus je GR is volop in gebruik.
    Hier is alles goed en hoop dat het daar een beetje lekker gaat?! Laatste tijd misschien nog een koe geslacht?
    Ik niet maar heb net wel even plaatjes opgezocht van cacaoplantages!
    Voor de rest niet erg veel te melden behalve dat ik afgelopen woensdag gewindsurfd heb en dat was leuk. En nog wat nutteloos..... ik ga aanstaande vrijdag t/m zondag op kamp met Plankenkoorts.
    Hoi hoi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Onderweg

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2009

JA!

19 Juni 2009

Weer naar Afrika

12 Oktober 2007

BA78/BA430

25 September 2007

sportief in Ghana

06 September 2007

warme douche
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 25520

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Onderweg

Landen bezocht: