sportief in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu sportief in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu

sportief in Ghana

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

25 September 2007 | Ghana, Accra

Dag vriendjes en vriendiiiiiiiiiiiiiiinnetjes :)

Zoals jullie in mn vorige bericht konden lezen ben ik naar t noorden op vakantie geweest. Ik ben naar een wildparc geweest wat echt heel erg relaxed was.

Ik wil jullie nu eerst graag terug verwijzen naar de reactie van BART bij mn vorige bericht. "pas op voor de bavianen"

Dat las ik dus te laat... MIJN BIKINIE IS GEJAT DOOR EEN AAP!!!! whahahaha dus ergens in Ghana loopt een baviaan met mijn bikinie aan. hahaha gelukkig was het op de laatste dag dus was het geen heel groot probleem.

Olifanten gezien op ongeveer 30 meter afstand en ze ook zien zwemmen. was echt heel bijzonder en super gaaf.

Omdat we toch enigzins cultureel verantwoord moeten zijn wilden Arjan en ik naar een MODDERMOSKEE. Wij dachten: "leuk fietsen, het is maar 5 km". Maar 5 km in 40 graden is net alsof je net de douche uit stapt...

Omdat zo'n geval van MODDER is en in het regenseizoen dus "smelt" betaalt elke toerist 2 euro om bij te dragen aan het onderhouden van de MODDERMOSKEE...

En waar onderhoudt de GHANEES een MODDERMOSKEE mee?

JUIST! CEMENT!

Uiteindelijk dus zwaar zwetend naar een min of meer normale moskee gekeken. Mocht niet eens naar binnen!!

Ik was erg blij toen ik weer lekker vanuit t zwembad naar zwemmende olifantjes lag te kijken... biertje erbij................... -rotstage-

Maar goed, het kan niet altijd vakantie zijn, dus weer even 2 dagen gewerkt om vervolgens te gaan WATERFIETSEN tussen de krokodillen (ECHTE!)
Die beesten zijn nog luier dan de gemiddelde nederlandse student, dus compleet geen gevaar, wel krokodillen gezien op ongeveer 3 meter afstand.

Ook een canopy walk gedaan. Dat is een soort touwbrug over t regenwoud en soms sta je wel 40 meter boven het bladerdak, dat zorgt voor ontzettend mooi uitzicht en vooral veel pret op die touwbrug!

Op t moment ben ik bezig met het afronden van de stage. Dat betekent dat ik de boeren zo train dat ze in theorie een cooperatie zouden kunnen vormen.
Daar ben ik nog 3 weken mee bezig. Dan ga ik een paar dagen op het hoofdkantoor zitten om heel hard aan mn verslag en presentaties voor t bedrijf en voor school te werken zodat ik daarna nog even heel zwaar kan relaxen aan het strand.

verder uit pure koopziekte nog een jurk laten maken (de vierde ondertussen). Ik ben niet meer zo tevreden over mn normale kleermaker dus vroeg aan een meisje in een restaurant of zij misschien iets wist. Haar zus is weer "dressmaker", dus moest ik maar even wachten, waarna die zus naar het restaurant kwam, MIDDEN IN HET RESTAURANT mn maten op nam. Dit natuurlijk tot grote hilariteit van het complete bedienend personeel, maar ik kwam goed door de keuring heen, mijn billen zijn namelijk van afrikaans formaat :).
Toen moest ik mee naar haar huis, want anders weet ik niet waar ik de jurk op kan halen.

Ik wil niet te veel als zo'n "zweverig-is ook 4 maanden in afrika geweest meisje" klinken maar voor mijn gevoel is dit typisch Ghanees en ik vind de manier hoe men elkaar hier helpt echt fantastisch!!

Ik zal nog wel een berichtje plaatsen als ik weer op het hoofdkantoor ben of als er voor die tijd iets zeer spectaculairs gebeurt!

Laat gerust een berichtje achter, want dat is echt heel leuk om te lezen

liefs en een kus uit Ghana

Floor

  • 25 September 2007 - 12:57

    Bart:

    Hahahahahaha. Kut bavianen. Nu ligt er een baviaan aan het zwembad met jou bikini aan met een STAR beer in zijn hand.

  • 25 September 2007 - 13:51

    Sanne:

    Meis, wat heb je het zwaar..
    Hier in dit land, waar de regen, wind en kou de overhand beginnen te krijgen en de dagen dus korter en grijzer beginnen te worden, denk ik jaloers aan jou (ik heb nog wel een bikini die gestolen mag worden ;) haha). Succes met de afrondingen en je verslag..
    Dikke kus

  • 25 September 2007 - 13:55

    Joost:

    Floortje, wat een avonturen allemaal daar! Gaaf om ze te lezen, vooral nu alle colleges weer zijn begonnen, en de zomer verder voortregent. Je geeft een hoop stof om bij weg te dromen, altijd goed!
    Liefs uit een druilerig Amsterdam, geniet ervan!
    Joost

  • 25 September 2007 - 20:11

    Brenda:

    He Floor!

    Klinkt goed, die stage! En nu hopen dat het een succesvolle coöperatie wordt die heeeeel veel en nog heeeeel lang biologische cacao gaat voortbrengen ;) Het klinkt allemaal wel heel bekent hoor, al die leuke verhalen. Tip: meest relaxte en mooiste strand is bij Axim (beach resort). Echt een must-do! Groetjes aan iedereen bij AE en heel veel plezier de laatste paar weken!

    Grtjs

  • 26 September 2007 - 15:51

    Nicolien:

    Heey lieverd,
    lache man van die baviaan, haha!! Vind het echt super dat je nog steeds zo'n leuke tijd hebt! Geniet er nog maar even van want voor je het weet zit je weer in het Saaie Nederland.., maar dan zie je natuurlijk wel weer al je vriendjes en vriendinnetjes!
    Ik zit inmiddels natuurlijk ook alweer een paar weken op school, en het gaat gelukkig nog steeds heel erg goed. Heb een leuke klas (alleen maar meiden, maar dat is niet zo gek op mijn opleiding!).

    Ik kijk er naar uit dat je weer terug bent en we weer gezellig uit eten kunnen, de kroeg in kunnen enz...

    Maar eerst ga jij nog een paar super weken beleven, heel veel plezier en succes daar nog!

    Liefs Nicolien

  • 26 September 2007 - 16:32

    Inge:

    Hee Floor,

    Echt super om te lezen weer. Vooral die baviaan natuurlijk :) mocht je hem ooit nog vinden, zet hem op de foto, hihi.
    Inmiddels hebben Jel en ik Marit van Schiphol afgehaald en dat was ook super.
    Morgen hebben we feutenfeest en zullen we een biertje op je drinken!

    Veel plezier nog! Je bent goed bezig.
    Liefs x Inge

  • 29 September 2007 - 22:40

    Geraldine:

    Hoi mop!!
    Wat een actie! Ben erg benieuwd naar die baviaan in bikini op bon bini beach :-P haha nee gekheid, ik neem aan dat je de rest van je Ghanese dagen niet naakt door hoeft te brengen?!?!?!
    Goed te horen dat alles daar OK is..Hier is het vooral koud en nat en dat betekent nog steeds natte neuzen en voor mij een zere keel. 'Dat krijg je van al dat gefeest!', was de reactie van mijn moeder. JA MAAAA... was het antwoord. Wonen boven de soc. is erg leuk, maar niet altijd even best voor je gezondheid, maarja..dat wisten wel al haha..
    School is nog steeds leuk maar wel druk, erg wennen dus :-)
    Het phoetenfeest was geslaagd, de pyjama's bij de mannen bestond vooral uit te kleine Spiderman pyjama's (Albert), te korte pyjama broeken (Matthew), te ouwerweste badjassen (vrienden van de polderboeren) en te doorschijnende, te korte, te laag uitgesneden, te sexy jurkjes bij de vrouwen, tot groot genoegen van menig man.....
    Als jullie terug zijn organiseren we een dikke party!
    Nou schat, hou je haaks daar, geniet van je weken die je nog resten en tot sms/bels/mails!
    Dikke XXXX Ger.

  • 02 Oktober 2007 - 07:28

    Iris:

    Ben benieuwd naar al die jurkjes van je...


  • 03 Oktober 2007 - 12:09

    Dik:

    Hoi Floor
    Waarschuw die Baviaan alvast, want ik kom hem hoogst persoonlijk vertellen dat ie die bikine moet teruggeven. Vrijdag 12 oktober om 18.00 hoop ik in Accra te landen. Heb er vreselijk veel zin in.
    XX Je pa

  • 07 Oktober 2007 - 15:34

    Suzanne:

    Hey Floor!

    Het blijft leuk om al je verhalen te lezen!!! Wat fijn dat je je stage zo goed bevalt, zeker als er genoeg tijd is voor leuke dingen. Hier gebeurt ook weer van alles, er is weer leven in de soc zoals je op het gastenboek kunt lezen. Goh bedenk me net dat het nog maar een paar weekjes is voordat je weer hier bent! Geniet eerst nog maar van het mooie weer en de leuke dingen. en ach die bikini, daar heb je er toch zo veel van : ) hier heb je ze in elk geval niet nodig.

    dikke kus Suus

  • 07 Oktober 2007 - 18:56

    Aafke:

    Hallo Floor,

    Je verblijf in Ghana schiet al aardig op en het lijkt me dat er een behoorlijke verhouding tussen werk en relaxen is!!!!
    Wat heb je veel beleefd in die 4 maanden!
    Ben trouwens wel benieuwd wat die aap met je bikini gedaan heeft.
    Wat leuk dat je vader je komt opzoeken.
    Het is toch heel anders om er te zijn dan alleen de verhalen te lezen!
    Liesbeth is vorige week zondag in Perth in Australië aangekomen. Zonet was er een verslag van de eerste week. Zij is met een excursie naar het noorden gegaan en heeft o.a. dolfijnen gevoerd in zee,
    waar ook af en toe haaien zijn. Zij ontmoet in de hostels veel jonge mensen die een jaar of zoiets door Australië trekken en af en toe werken. Zij voelt zich al een beetje oud voor een hostel
    blijkt nu!! Aan het eind van deze week vliegt ze naar Brisbane aan de oostkust
    waar een vriendin uit Deventer woont.
    Eind oktober komt zij terug. Met Oma's
    verjaardag hebben jullie drietjes dus
    veel te vertellen.
    Misschien kan je dan iets laten zien via
    foto's of film? Dat lijkt me heel erg leuk.
    Floor nog fijne weken gewenst, ook met je
    vader. Tot ziens en groetjes van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Onderweg

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2009

JA!

19 Juni 2009

Weer naar Afrika

12 Oktober 2007

BA78/BA430

25 September 2007

sportief in Ghana

06 September 2007

warme douche
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1179
Totaal aantal bezoekers 25530

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Onderweg

Landen bezocht: