floor-zonder-diarree-in-ghana.waarbenjij.nu - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu floor-zonder-diarree-in-ghana.waarbenjij.nu - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu

floor-zonder-diarree-in-ghana.waarbenjij.nu

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

30 Juli 2007 | Ghana, Accra

hey allemaal,

allereerst natuurlijk joepiepoopy bedankt voor al jullie berichtjes/smsjes en mailtjes erg leuk om te lezen hoe het in nederland is en dat jullie me nog niet vergeten zijn.

Ten tweede is het natuurlijk ook erg leuk om te lezen dat het rotweer is in NL :) regenseizoen loopt alweer lekkeer op zn einde...

Aafke, Die groene dingen op de foto in het water zijn banaantjes!!! JAMMIE :)
het hoofdkantoor is in Accra (hoofdstad) en ik werk in akwadum (gehucht ongeveer 2 uur reizen vanaf Accra)

mam, bedankt voor je bericht. even voor de duidelijkheid voor iedereen; ik ben weer van de diarree af! Bij boeren drink ik meestal kokosmelk, omdat ik niet weet waar het water vandaan komt en dus of het wel veilig is om dat water te drinken. Wat ik niet wist is dat kokosmelk het heftigste natuurlijke laxeermiddel ter wereld is... (van t weekend geleerd) Dus nu doe ik wat rustiger aan en neem ik wat water mee naar de boeren.

Verder krijg ik inderdaad een andere tolk, maar niet omdat deze zo slecht is. ik werk in twee gebieden (Supreso en Adidiso) Het werk in Supreso zit er nu bijna op en dus ga ik verder in Adidiso, daar krijg ik een andere tolk...
Ik had wel het idee dat mijn tolk de antwoorden nogal voor zei maar ik heb hem nu duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is.

trouwens mam, proost!

maar goed...
ik kom echt in dorpen waar kleine kinderen voor het eerst een blanke zien, dat is wel grappig want kinderen gaan echt heel hard huilen en dat vinden die ouders weer heel grappig.
In zo'n "dorp" leven ongeveer 30 mensen, compleet afgesloten van de buitenwereld, kinderen dragen niet tot heel weinig kleren, vrouwen alleen zo'n omslagdoek waar om de haverklap een borst uitvalt of uit word gehaald want dan moet er weer borst voeding gegeven worden. Vrouwen zijn vanaf 's ochtends vroeg bezig met het bereiden van eten en mannen werken op de farm of zijn aan het huis aan het knutselen. deze communities hebben geen stroom of stromend water en leven volgens een zwaar traditioneel rollen patroon. Is heel bijzonder en ik denk goed om mee te maken, ik besef nu wel hoe rijk ik ben...

Tijd dus om jullie even bij te praten over mijn weekend tripjes:

Ik ben twee weken terug naar cape coast geweest, daar is een oud slavenfort wat in handen van porugezen, denen, zweden, nederlanders en britten is geweest; lekker wat slaven getransporteerd.

Afgelopen weekend ben ik naar ada foux/ada fouh geweest en daar grandioos gerelaxed op een erg goedkoop beach resort. Dit resort stelde eigenlijk niet voor, was gewoon een paar hutjes met een bed erin. niet eens tapijt in de hutjes, dus het bed was nogal zanderig. We wilden leren surfen, maar de stroming was zo sterk (bikinie 2x bijna kwijt geweest OOPS!), echt super leuk in de zee gespeeld! maar surfen ging dus niet door
Kwam ik toevallig de grootste biologische papaya exporteur ter wereld tegen; even telefoonnummers uitgewisseld dus daar ga ik binnenkort een kijkje nemen.

Komend weekend ga ik naar takoradi, daar schijnen een paar nederlanders een watersport verhuur dingetje te hebben dus willen we kijken of we kunnen jetskien, we gaan iig biefstuk eten, want we willen koei! (voor t eten hoef je niet naar ghana)

ik zal proberen de komende tijd heel heftige dingen te doen en weer eens een spannend verhaaltje te schrijven maar ik heb op t moment weinig inspiratie. Doe genoeg leuke dingen en vermaak me prima!

Groetjes en een dikke kus,

Floor!!

  • 31 Juli 2007 - 20:59

    Dik:

    Hoi Floor
    Het ziet er lang niet saai uit, dus als je nu pas met de heftige dingen gaat beginnen, ben ik benieuwd wat we binnenkort op deze site gaan lezen. Misschien moet Daan je leren surfen in een Afrikaanse Tornado of ga jij leren jongleren met papaya's. Ik ben trots op je dat je je zo makkelijk aanpast aan de omstandigheden daar. Of je nu je BH over je oren hebt of aan tolk die maar de helft vertaald. OOk fijn dat je darmen iets minder enthousiast reageren!!
    Hier zowaar een beetje zomer. Zaterdag heerlijk gegeten bij een restaurant op de Scheendijk. Eeem amuse diner of ook wel een beetje eten voor veel euri's
    Het was ons jaarlijks etentje met mijn badminton team.

    Ga zo door
    xx Pap

  • 01 Augustus 2007 - 08:45

    Kasper:

    Hey Floor,
    Het ziet er allemaal goed uit wat je doet. geniet er van. mooi dat je meemaakt hoe het leven ook kan zijn.
    Succes en tot laters.
    Kasper

  • 01 Augustus 2007 - 11:48

    Inge:

    Hee Floor,
    Supermooi wat je allemaal meemaakt. Ook fijn dat je nu weet waar de diarree vandaan komt :-)
    Het is vandaag eindelijk lekker terrasweer en ja hoor, ik moet op kantoor werken, holadiee. Maar goed, hopelijk is het met de intro goed weer, dan halen we de schade dan wel weer in.
    Tot je volgende verhaal!
    Liefs Inge

  • 01 Augustus 2007 - 14:22

    Ray:

    Heey lekker ding,

    Leuke en inmiddels ook erg herkenbare verhalen die ik hier lees.
    Goed te horen dat alles goed gaat en dat je er lol hebt.

    Veel plezier en hopelijk nog tot in holland.


  • 02 Augustus 2007 - 17:03

    Geraldine:

    Hoiii schattepatat!
    Wauw! Jij mag vereerd zijn met een berichtje van de enige echte Ray! Ik mis al mijn vriendjes wel hoor! Er schiet op het moment niet veel over! Goeie vriend uit Maassluis is naar Curacao, andere vriendin naar Bonaire, jij en arjan daar, die andere 3 dropveters zwerven ergens door de Afrikaanse BushBush en nou is Anneke ook nog een romantisch weekje aan het doorbrengen met d'r nieuwe geliefde in bloody PARIS! HOE verzin je het!
    Maargoed, desalniettemin ben ik HEEL blij dat mijn werk als makelaarshulpje erop zit! Dinsdag was mijn laatste dagje en ik heb er HEEL hard voor gewerkt maar dinsdagmiddag 17.30 uur zat het er dan ook op, met een schone lei ben ik vertrokken :-D Op naar Utrecht en zoals ik al eerder zei: nog steeds geen kamer, maar we houden de moed erin!
    Leuk om al je verhalen te horen, je komt in ieder geval met een hoop gespreksstof terug (Niet dat het je daar ooit aan ontbrak, maargoed). Ik vind het zo onderhand wel tijd worden dat je terugkomt, maar ik ben nog steeds heel fanatiek aan het turven... het duurt nog even!
    Nou schat, doe Arjan de groeten, dikke kus voor jullie en tot schrijfs/bels!
    P.S. SUPER bedankt voor je SMS!
    xxxx

  • 02 Augustus 2007 - 18:21

    Daan:

    He chick

    Ik ga over 10 minuten vliegen dus moet even opschieten.
    Super vet om te lezen. Bij jou is het nog net iets armer voor me gevoel dan in Bolivia. Ik was echt de koning te rijk daar!
    Echt lachen en dat jammie in combinatie met bananen?? Lust jij bananan sinds kort?
    In jedem fall, viel gluck und spass daar ik zit gvd nog steeds tussen de duitsers hier.
    BTW ik ben al iemand uit maarssen tegen gekomen, boehhhhhhhh vlieg je 15000 km kom je iemand uit maarssen tegen. Jij al iemand daar in the middle of F nowhere?

    x
    zie je laters

  • 02 Augustus 2007 - 19:40

    Je Moessie:

    hallo -floor- zonder- diarree- in -ghana- waar ben jij.nu.
    Dit is toch weer echt iets voor jou. Afhankelijk van wat je mee maakt wordt je naam per keer langer! Was leuk om je weer even te spreken. Morgen is hier een barbeque met wat collega's. Volgende week komt de kast en nog wat spullen. Dus moeten we hard aan de gang om de oude gaten te dichten en de muur te sauzen om vervolgens Tjebbo de kast op te laten hangen. Ben benieuwd. Dit is natuurlijk totaal niet interessant voor de gemiddelde Gahnees. En misschien ook niet voor jou. Maar geeft aan in wat een verschillende werelden we leven. Ik ben weer flink aan het fietesen om de tocht naar Terschelling weer te kunnen volbrengen. Spreek je gauw weer
    kus mam

  • 03 Augustus 2007 - 09:37

    Rit:

    Floortje!!

    Nee, het verhaal kon uiteraard niet langer, alleen belangrijk nieuws moet je delen met de buitenwereld toch? En 200 euro winnen was nou eenmaal errug belangrijk :D
    Ik lig hier lekker aan het strand, verzuim ook m'n rapport te schrijven, begin n hekel te krijgen aan mijn manager, maar ga lekker over 3 weekjes vrolijk een maandje rondreizen :D da's dan wel weer leuk.. :)

    Mis jou ook!

    Liefs!!

    p.s. heb hier dat fenomeen van borsten flashen en naakte kinderen ook al meegemaakt, heel vreemd.. :)

  • 05 Augustus 2007 - 21:42

    Ger.:

    Hey Flo!
    Mocht je het nog niet gelezen hebben op 't gastenboek van de vereniging...: ik wil graag je kamer (onder)huren als ik nog niks gevonden heb in Utrecht! het vinden van een kamer gaat helaas niet zo makkelijk als ik dacht - BEETJE jammer...
    Maargoed, als je toch je kamer nog wil verhuren, laat je 't me dan ff weten?!?!
    Hou je haaks daar...en schrijf gauw weer een berichie hè?!
    x Ger.

  • 07 Augustus 2007 - 06:59

    Manja:

    Hi Floor!

    Klinkt superindrukwekkend, vooral die verhalen over die dorpjes etc!

    Geniet ervan!

    Op de Buik!
    Manja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Onderweg

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2009

JA!

19 Juni 2009

Weer naar Afrika

12 Oktober 2007

BA78/BA430

25 September 2007

sportief in Ghana

06 September 2007

warme douche
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2385
Totaal aantal bezoekers 25520

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Onderweg

Landen bezocht: