update-je stage ed - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu update-je stage ed - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu

update-je stage ed

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

17 Juli 2007 | Ghana, Accra

Hey allemaal,

Na een aantal jaloersmakende stukjes zal ik ook eens wat over mn stage vertellen; voordat jullie denken dat ik echt alleen maar snoepreisjes maak...

Verder zou ik jullie nog jaloers kunnen maken met het feit dat het waarschijnlijk nog steeds big time regent in NL maar de afgelopen twee dagen is het hier ook die hard regen seizoen en dat is zwaar onprettig. De regen opzich is niet het probleem, maar voor een bui bouwt de warmte zich op en dan word het pas echt warm en vooral zweet warm. Het is echt super ranzig. Dan probeer je natuurlijk te douchen als je thuis komt (of even in de regen te staan, maar dat is ook zoiets als je nog de hele dag moet werken...) Maar volgens mij heeft de huisbaas (mr kissy) de rekening niet betaald... dus geen water :(

Maar goed: stage dus.

Ik ben nu twee weken echt aan het werk. daarvoor heb ik me voornamelijk ingelezen op cacao en werken met ghanezen (dat is een studie op zich) Mijn gemiddelde werkweek duurt 3 dagen. dan probeer ik nog een dag met arjan mee te gaan of iets anders cacao gerelateerd te doen. dan reserveer ik in theorie nog een halve dag voor het maken van mn verslag maar ja... als ik dan naar het strand kan verkies ik dat. Ik ben ook nog in gesprek met de chief en minister van jeugd of ik zwemlessen kan gaan geven, want die kinderen zijn te leuk (je zou er zo een in je koffer stoppen, echt super schattig) en kunnen niet zwemmen....
Ik ben ook bezig met het ontwerpen van een kalender, zodat de boeren hier weten wanneer ze wat moeten doen (snoeien, mest geven ed)

die drie dagen per week sta ik rond 6 uur op en pak ik rond 7 uur de trotro. rond 8 uur ben ik blij dat ik nog leef en kom ik aan in mijn dorp. Dit dorp heeft geen stroom of stromend water en op sommige stukken denk ik serieus dat ik de eerste blanke ben. het menselijk lichaam heeft hier volgens mij niet zo'n sexy status, want dan valt er weer een borst uit een jurk of zakt er een broek naar beneden... niemand die op of om kijkt, best grappig. Nou ja in dit dorp doe ik interviews met allemaal boeren. die interviews worden over 3 jaar nog een keer gedaan en dan kan mijn stage bedrijf kijken of hun werk nut heeft of dat er aanpassingen gemaakt moeten worden. Die boeren spreken geen engels en ik geen "twi" dus heb ik een tolk. Mister Asumah... ik heb zo nu en dan mijn twijfels over zijn niveau van engels en zijn beweegredenen om mijn tolk te spelen, want hij vraagt wel erg vaak om geld... maar dat krijgt ie niet van mij. ik koop aan t einde wel een leuke cadeautje voor hem. dan interview ik zo'n 6 boeren per dag en ben ik rond 2 uur klaar. dan ga ik weer terug per russisch roulette openbaar vervoer en kom ik langs 'de stad', inclusief internet cafe vandaar dat ik jullie redelijk vaak op de hoogte kan houden.

Van t weekend zijn arjan en ik naar "aad" geweest. Dat is een oud huisgenoot van Arjan. Hij heeft een ghanese vrouw en een erg lief kindje. Natuurlijk weer zwaar verwend, heerlijk gegeten. (KREEFT!!).

Niet echt spannende verhalen dus!

Ik ben erg benieuwd naar iedereen in NL.

Ger, heb je al een kamer? en idd. the blonder the better.

Beth, Go en Nico, hoe zit het met jullie huizen?

Albert en de rest; echt super dat telefoontje! Memmet; kom nou maar gewoon langs ;)

papa en mama; fijn dat jullie weer terug zijn. ik heb geprobeerd die foto te draaien hoop dat t is gelukt!(kan ik hier niet zien)

de rest natuurlijk ook vooral blijven posten en mailen!

  • 17 Juli 2007 - 21:15

    Geraldine:

    Hallo schatjepatatje!
    NEEEEE Ik heb nog STEEDS geen kamer...heb vorige week iedere avond naar Utrecht heen en weer gecrosst voor kamers EN natuurlijk m'n paard...maar het heeft allemaal NIETS opgeleverd..
    Geen kamer, en m'n arme lieve schat staat ook nog steeds in het 'paardenziekenhuis'. Hij mag voorlopig niet naar huis. De tweede drain moet er namelijk eerst uit, en dan nog is genezen, vóórdattie richting huis mag..duurt dus nog wel even..
    Heb deze week even een 'non hospiteer week' gemaakt, ik was er wel een beetje klaar mee namelijk hahaha...
    Het weer in Nederland is inderdaad nog steeds die hard SLECHT! Het is maar goed dat die Ghanese kiddo's die niet kunnen zwemmen, niet hier wonen, want die zouden regelrecht verzuipen! Gister moesten we m'n zusje wegbrengen met twee paarden naar een trainingsweek in Brabant, reden we gewoon 50 (!!!!) op de snelweg, omdat de ruitenwissers niet harder dan hard gingen! Je zag geen hand voor ogen! Verder is de lucht de helft van de tijd koninklijk onweers oranje! Wat eigenlijk niet meer betekent dan dat je als een haas moet maken dat je binnen komt, anders wordt je of geëlectrocuteerd of weggespoeld het riool in.. Kiezen of delen dus! Letterlijk en figuurlijk!
    Het is erg leuk om je verhalen te lezen, ik lach me rot, en probeer me voor te stellen hoe je daar nu de dag door komt... hahah, erg leuk!
    Super dat jullie bij Aad geweest zijn..hij zal wel een leuke vader zijn denk... :-) Hoe is het met Arjan.. houdtie het nog uit met Floris in Ghana?! Leuke titel voor een boek..haha
    Nou.. laat gauw weer wat van je horen.. ik hou je op de hoogte van het reilen en zeilen hier!
    Dikke kus voor jullie allebei! Ger.

  • 18 Juli 2007 - 07:13

    Margot:

    Sorry hoor Floortje, dit snap ik niet helemaal:

    "Niet echt spannende verhalen dus!"

    Ben je gek? Het is echt super om te lezen wat je daar allemaal doet! Als je het zo vertelt lijkt het me een erg leuk avontuur en dat is superspannend om te lezen voor ons allemaal! Trouwens echt superlief dat je zwemlessen wilt gaan geven. En geen water :( Dan maar in de regen dus denk ik? :D

    Nico heeft niet mee gedaan met de loting voor fase 1. Beth stond nummer 67 op de reservelijst dus die heeft nog wel een beetje kans, maar ik stond nr. 249... Dus dat heeft denk ik niet zoveel zin! Haha... Nog geen huisje voor mij...

    Verder is het nu al 2 weken uit met Dave. Erg jammer, maar het ging gewoon niet meer en daar waren we het allebei mee eens. Dus het is beter zo.

    Het weer hier is iets beter, soms komt de zon tevoorschijn. Het schijnt wel eind vd week weer minder te worden... Maar we hebben hier ook gewoon een regenseizoen hoor ;) Hihi...

    Volgende keer weer foto's erbij??!!(als dat mogelijk is)

    We missen je!

    Kus,

    Margootje


  • 19 Juli 2007 - 07:15

    Lisa:

    heeeeeyy darling!!

    Wat super om te lezen dat het (bijna) allemaal goed gaat! Behalve het douchen haha.

    Hier is het ein-de-lijk wat beter weer. Nico en ik zijn naar Vlieland geweest voor een paar dagen en we hadden echt superweer! Vandaag gaan we naar Rhodos en daar is het natuurlijk ook lekker warm. Echt super zin in!!

    We zaten gisteren even op een terrasje in Maarssen en toen miste ik je wel hoor! Jij hoort er echt bij en vooral in de zomer dus ik hoop dat de tijd snel gaat en je snel weer thuis bent!

    Maar voor nu wens ik je nog veel plezier, succes met het regenseizoen en doe de groeten aan de negers :D Doeiiiii doe voorzichtig! Liefs

  • 19 Juli 2007 - 08:07

    Nicolien:

    Super leuk om nu te weten wat je nu precies allemaal doet. En hoe voor jou op dit moment een normale dag eruit ziet..! echt leuk.
    nou zoals je weet (aangezien Lisa me voor is geweest) gaan we vandaag naar Rhodos, dus aankomende 2 weken kan ik helaas geen berichten achterlaten. Maar daarna zal ik natuurlijk uitgebreid vertellen hoe het daar was.

    Ik hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt in Ghana, maar zo te lezen vermaak je je prima! Daar ben ik erg blij om!
    Maar toch mis ik je heel erg... maar gelukkig zien we je over een paar maandjes alweer!! JEEJ!!! :)

    Heel veel succes en plezier daar, en over 2 weken stuur ik weer een berichtje, Liefs

  • 19 Juli 2007 - 15:53

    Je Moessie:

    drie kwartier bellen vind ik ook wel heel lekker!!!. Als of je heel dichtbij was. De eerste week werken zit er weer op en ga me nu bezig houden met een Johan memorial day te organiseren!!. ALs tante hanny van haar golfholliday terug is.Want wij samen gaan dat dus doen.Ik lees overigens dat de vac. voor meer mensen begint. Lisa en Nico ( veel plezier) En margot: ga je om het liefdesverdriet een beetje te verwerken ook met de meiden mee naar Rhodos?
    Floor tot bellens
    dikke kus

  • 19 Juli 2007 - 18:15

    Inge:

    Hee Floor,

    Leuk om te lezen dat je stage ook aardig verloopt en super idee om die agenda te maken!
    Ik zal je even een update sturen binnenkort weer, want er is weer veel gebeurd, en waarschijnlijk heb je de meeste dingen al wel via via gehoord/gelezen. Maar in elk geval logeerde Charlotte hier deze week en je krijgt de groetjes van ons allebei :)
    Nog veel plezier en binnenkort dan de update!

    Liefs van Inge

    PS: ook de groetjes aan Arjan he, heeft hij ook een site of iets?

  • 20 Juli 2007 - 17:21

    Bethanny:

    Hey lievie,

    Met mij gaat alles super en zo te horen gaat het met jou ook heel goed. Zelfs ik kijk nu op mijn mail, ben benieuwd naar je verhalen. Wie had dat nu gedacht???

    Heel veel plezier daar nog,

    ik mis je, kus Beth...

  • 20 Juli 2007 - 21:36

    Geraldine:

    FLOOOOOOO...!!!
    Het was echt leuk om je te spreken! Ik ga de dagen af tellen!!! Doe Arjan de groeten!
    X Ger.

  • 22 Juli 2007 - 12:43

    Suzanne:

    hey Floor

    super leuk om je verhalen te lezen. Ben super benieuwd hoe je het daar vol houd dus kijk ik af en toe maar op je site. Hier nog steeds alles rustig. Ben druk aan het werk en met mijn rijbewijs bezig dus als je terug komt kunnen we er op uit haha. Over een aantal weekjes begint de AID en de intro alweer. Wel zin in hoor want dat is tergelijker tijd mijn vakantie. en dan weer naar school! of te wel uitrusten van al die werk dagen!!!
    Mijn ouders zijn trouwens voor een aantal weken naar Frankrijk en zijn druk bezig met de bouw van hun huisje. Dus volgend jaar niet meer naar de Ardennen met Semar maar naar Frankrijk!
    en hoe gaat het daar met Arjan denk dat hij zich weer helemaal thuis voelt!?

    groetjes aan Arjan en ik zal snel weer een berichtje achterlaten.

    dikke kus suzanne

  • 24 Juli 2007 - 14:02

    Je Moessie:

    hoi floor
    je moet echt de site van Daan nog even lezen: eerst zijn verhaal, daarna de reactie van Paul.... heel erg grappig ( vind IK)

  • 24 Juli 2007 - 15:01

    Mie:

    Hallo lieve floor,

    Wat leuk om al je verhalen hier te lezen, je maakt echt veel mee en volgens mij is elke dag weer anders... Hoop dat het regenseizoen daar niet al te heftig is. Hoe staat het met het-bruin-worden:D

    Hier in Nederland valt het weer vies tegen, en dat voor de zomer natuurlijk.
    De meeste dagen regent het en af en toe een klein beetje zon tussen de wolkjes door (haha ik lijk wel een weervrouw)

    Verder gaat het goed, heel goed. Ik ben gister en vandaag in Edam/Volendam geweest bij karin. Samen met beth en 's avonds was margot er ook gezellig bij. Het was echt leuk, lekker uitgewaaid en geweldig gegeten. Het is echt leuk om het ''typisch hollands'' een keer mee te maken. Beth ik en karin konden het natuurlijk niet laten om even op de foto te gaan in klederdracht, die zal ik je nog wel een keertje sturen. Ook zijn we in de jan-smit winkel geweest haha erg leuk, en 8 augustus komt hij optreden dus we gaan zeker nog eens een keer terug.
    Verder ben ik lekker een aantal dagen in de week aan het werk bij een promotiebedrijf (monsterscore). Samen met miranda. Het werk is heel leuk!. je werkt alleen maar met verschillende mensen en er zitten hele leuke acties tussen zoals een actie tijdens de Nijmeegse Vierdaagse, een actie voor interpolis op het strand en nog veel meer, maar daar vertel ik je nog wel meer over.

    Lieverd, geniet daar nog lekker!!
    En ik mis je wel hoor...

    Tot over een paar kleine maandjes :D
    Kusje Mie

  • 26 Juli 2007 - 08:20

    Winnie:

    Heeeeeey floortje!!!

    Beter laat, dan nooit zeg ik altijd maar he ;)

    ik heb echt genoten van je verhalen! en de foto's zijn erg leuk ook, neem anders gewoon een negertje mee joh ze zien er idd errrrrg schattig uit hihi ;)
    dan moet je alleen niet weer je tas kwijtraken dat overleeft ie niet :P

    nou beetje laat ook maar ik ben toevallig ook eindelijk geslaagd! das ook eigenlijk het enige nieuws wat ik je kan vertellen, veel meer boeiends maak ik hier niet mee! het weer is niet superslecht maar ook niet supergoed dus je kan er helemaal niks mee. hhoe is het daar nu met de regen?

    nou niet zo'n lang bericht, heb je ook een mail gestuurd!!!

    kijk al uit naar je volgende bericht (+ foto's ???? :D)

    dikke kus van win!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Onderweg

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2009

JA!

19 Juni 2009

Weer naar Afrika

12 Oktober 2007

BA78/BA430

25 September 2007

sportief in Ghana

06 September 2007

warme douche
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 25530

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Onderweg

Landen bezocht: