ghanese spelletjes - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu ghanese spelletjes - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu

ghanese spelletjes

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

08 Juli 2007 | Ghana, Accra

Hey allemaal,

Het is echt superleuk om jullie reacties te lezen. Veel reacties van mensen waarvan ik het echt niet had verwacht dus des te leuker!!

Ik heb wat foto's geplaatst... dus ik zeg kijk en word jaloers!

Hier is alles nog steeds prima! Sinds kort ben ik expert in het spelen van typisch Ghanese spellen...

Een van de favorieten van de Ghanezen zelf is "welke school gebruikt de felste kleuren voor de uniformen" meteen gevolgd door "wie roept het hardste obruni (witte)". Mijn persoonlijke favoriet is "hoe veel mensen passen er in een trotro en hoeveel mensen passen daar dan nog bij?" Maar misschien is "wie verzint de beste naam voor zijn toko" wel leuker. De winnaar van dat spel is trouwens de ondernemer die zijn kroeg "meet you there, or just here" noemde.

Een spel waar de Ghanezen master in zijn is het omkopen van alles en iedereen maar met name politie agenten. De trotro's worden eens in de zoveel tijd aangehouden en laatst kwamen we terug van een of ander snoepreisje toen ons ding op 4 wielen (en zelfs dat is een uitzondering ;) ) werd aangehouden. de wielen zaten ipv met 4 bouten slechts vast met 2 en niemand droeg een gordel. Bovendien had de chauffeur geen rijbewijs (bij zich?) Eerst probeerde deze roekeloze bestuurder de agent om te kopen met omgerekend 50 cent. Maar toen ging de discussie niet meer over de auto maar hoe deze bestuurder het in zn hoofd haalde om maar 50 cent te betalen. 1,50 euro later, konden we verder.... Erg grappig dus. Een ander leuk ding van die trotro's is dat iedereen onbewust in de noodhouding zit. Iedereen ligt namelijk te slapen op de stoel voor zich.

Komende tijd staat er niet veel spectaculairs op het programma. Hou me op de hoogte van alles wat er in Nederland gebeurd en als er iets te vieren valt dan zal ik een kokosnoot op jullie proosten!

Groetjes en liefs uit Ghana.

Floor

  • 08 Juli 2007 - 13:37

    Nicolien:

    Heey lieverd,

    ben blij te horen dat alles nog steeds goed gaat en dat je je goed vermaakt! Ik heb inmiddels al ruim 2 weken vakantie..en niks anders gedaan dan: tv kijken, lezen, spelletjes en slapen. Aangezien het hier k*tweer is, je mist hier in iedergeval niks aan het weer haha. Ik vind het echt leuk om als je verhalen te lezen, ben benieuwd wat je de volgende keer hebt meegemaakt en wat je dus schrijft!

    Liefs, xxx

  • 08 Juli 2007 - 23:05

    Daan:

    He sis

    Echt super vet om de fotos te zien!
    Je hebt het erg naar je zin begrijp ik.
    Ben je eigenlijk al door een aap gebeten?
    Hier echt zwerfhonden in overvloed maar nog steeds geen rabius.
    Heb je eigenlijk al een leuke neger op de kop getikt?

    Hier is ook alles nog stteds usper
    inmiidels met een groep van 6 met een auto een tour van 4 dagen aan het maken

    spreek je in november idd

    x

  • 09 Juli 2007 - 07:24

    Margot:

    Hey Floortje!

    Die foto's zijn echt leuk! Zo krijgen we er iets meer een beeld bij. Ik vind het echt super om die verhalen te lezen! Je hebt echt mooie foto's gemaakt! Je mist hier idd niks zoals Nico al zegt! Het weer is echt heel slecht en dat zal nog wel even zo blijven!

    Hele dikke kus en knuffel,

  • 09 Juli 2007 - 07:30

    Sanne:

    Hey lieve floor,

    Floor wat een verhalen en wat een foto's!! Het lijkt erop dat jij je wel vermaakt in het Ghanese! Moet je hier proberen om met 1.50 de politie om te kopen haha.. Je zal als 'obruni' dat ook uberhaupt wel flink worden afgezet bij het leven, maar hoort erbij..

    Ik ben nu echt bijna klaar met mijn scriptie en dus bijna klaar om op het vliegtuig naar Zambia te stappen.. Al is het toch wel last minute werk geworden allemaal haha..

    Lief en dikke kus (ook voor Arjan),

    ps: die kapper, is dat wat ;)

  • 09 Juli 2007 - 10:21

    Miranda:

    Heee Floor,

    Echt super leuk om foto's te zien!! En aan de verhalen te horen heb je het zeker heel erg naar je zin!!
    Zoals iedereen al zegt: hier mis je niks! Op dit moment regent&onweert het heel erg hard, verplicht binnen zitten dus!

    Ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhalen!!

    Kusje miranda


  • 09 Juli 2007 - 18:11

    Karin:

    Heyy floor,

    wat super leuk om al je berichtjes te lezen!!! ik was even vergeten dat je je aan moet melden bij dit soort sites dus ik liep wat achter maar ik ben weer helemaal bij! Super dat je het zo leuk hebt daar, het klinkt echt onwijs spannend, interessant, exotisch kortom ik ben ongelofelijk jaloers op je!!!! ik hoop dat je nog veel meer leuke dingen gaat mee maken en ik hou je in de gaten! doe voorzichtig en have fun!!

    xx karin!

  • 09 Juli 2007 - 21:37

    Roger:

    Hola Floor,

    ¿Como estas? Ziet er allemaal tof uit! Begint het al een beetje te wennen allemaal? Nieuwe omgeving, mensen etc.?
    Hoop dat je er een leuke tijd zal hebben!

    Hier alles ook nog steeds goed, hoewel ik probeer binnenkort nog wat meer te zien van Costa Rica...

    Groetjes en veel plezier daar!

    Pura vida,

    Roger

  • 11 Juli 2007 - 09:27

    Inge:

    Hee Floor,

    Weer een erg leuk verhaal om te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt. Hier gaat alles zijn gangetje. We gaan aanstaande zaterdag bowlen op de worp met een paar mensen (Wageningen mensjes en Deventer mensjes) Errug gezellig (althans, dat neem ik wel aan) en heb er dus ook veel zin in. Binnenkort zal ik je weer eens even een update sturen.
    Veel plezier nog!

    Liefs en een knuffel van Inge

  • 11 Juli 2007 - 10:05

    Inge:

    Hee Floor,

    Weer een erg leuk verhaal om te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt. Hier gaat alles zijn gangetje. We gaan aanstaande zaterdag bowlen op de worp met een paar mensen (Wageningen mensjes en Deventer mensjes) Errug gezellig (althans, dat neem ik wel aan) en heb er dus ook veel zin in. Binnenkort zal ik je weer eens even een update sturen.
    Veel plezier nog!

    Liefs en een knuffel van Inge

  • 11 Juli 2007 - 11:33

    Marieke:

    Heey floor!!!
    echt super dat het zo goed gaat. Ik zit nu in madrid hier is het ook fantastisch. heb je al veel nieuwe mensen ontmoet?? of een geile neger aan de haak geslagen? haha, nou volgens mij red je je daar wel.
    Leuk om je verhaaltjes te lezen!!

    Doegggggg
    Kusss

  • 11 Juli 2007 - 14:25

    Je Tante Margreet:

    Floor,
    leuk om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt. 't Was dus een goede keus, naar Ghana te gaan . Maar dat van al dat gereis binnen Ghana met de meest bijzondere vehicels, wist je dat? Ook maar in je scriptie vermelden.
    Veel plezier en ik blijf jou en die gekke broer van je volgen.


    groetjes

  • 11 Juli 2007 - 20:26

    Geraldine:

    Floooo!!!!! Nou meid, je project 'ik kom tien kilo lichter, blonder en bruiner terug' verloopt goed zo te zien! Blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Heerlijk...al die verhalen! en dan die foto's....om je rot te lachen..! hahaha
    Dat mooie weer daar is echt om jaloers op te worden...het is hier één groot drama! Onweer wordt afgewisseld door regen, hagel, wind en storm... het lijkt wel herfst in plaats van ZOMER!
    Maarja alles went hè?! We blijven stug volhouden, en uiteindelijk wordt het vast beter hahaha...
    Ben vanavond nog bij een kamer wezen kijken, hoor vanavond meer, spannend dus..verder op het moment niet zoveel te vertellen... de 31e is m'n laatste werkdag, dus ik ben aan het aftellen!
    Nou meid, keep me posted!!! Dikke kus veel liefs Ger.

  • 11 Juli 2007 - 20:27

    Geraldine:

    Trouwens................

    The blonder, the better hè?!!??!

    Dat is de slogan!

  • 15 Juli 2007 - 20:33

    Je Moessie:

    Ja hoor!!!!We zijn weer terug uit het Franse Land. Europa is ook echt prachtig. We hebben erg genoten van de koude nachten en het mooi weer overdag. Zijn na de Auvergne doorgereist naar de Gorges du Tarn. Ik vind het net de Franse rocky mountains!!!!!!!!!!!!!! Wat een fantasie heeft je moeder he. Kamperen bevalt nog steeds goed. We troffen mensen van 77 jaar die nog samen twee maanden kampeerde , welliswaar met een echte sleurhut..... Toch lijkt mij dat ook prachtig... Leuk om je sms te krijgen en deze site weer te lezen. Zo te zien gaat het goed met je. Komt er ook nog wat van de studie tot stand? Daar lees ik niet zo veel over. En natuurlijk is het des ouders om daar af en toe een vraag over te stellen.
    PS: papaatje vraagt of je die liggende boom rechtop kunt zetten?
    het gaat je goed Floor, heel veel kussies


  • 17 Juli 2007 - 17:52

    Oma En Aafke:

    Lieve Floor, Wat een spannende en gekke toestanden heb je al meegemaakt! Trouwens je ziet er nog goed uit op de foto,s, dus valt het wat dat betreft niet tegen. Mooie mensen en mooie natuur ,
    behoorlijk kleurverschil dus je valt wel op. Heb je daar last van of zijn er veel blanke mensen in Ghana? Hoe gaat het met je project, zit daar al vooruitgang in?
    Erg leuk om je avonturen te lezen.
    Oma is hier een paar dagen en we genieten in de tuin van het mooie weer.
    Erik Jan en Dick gaan volgende week met
    de amfibie-auto CX op verschillende rivieren varen. Ik ben benieuwd!
    Succes, pas goed op jezelf en groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Onderweg

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2009

JA!

19 Juni 2009

Weer naar Afrika

12 Oktober 2007

BA78/BA430

25 September 2007

sportief in Ghana

06 September 2007

warme douche
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 25520

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Onderweg

Landen bezocht: