veld en vakantie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu veld en vakantie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu

veld en vakantie

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

25 Juni 2007 | Ghana, Accra

Hey lieve allemaal,

Nou ik ben er hoor!!! ik heb van mn stage begeleider hier een laptop geleend en daarop een heel erg leuk verhaal geschreven over wat me allemaal bezig houdt. Dat ding is al oud, werkt nog op floppies, maar nu zit ik in een internet cafe waar geen microsoft office op zit, dus kan het verhaal niet plaatsen, houden jullie van me tegoed....

toen had ik een heel leuk verhaal geschreven maar viel de stroom uit.

dus even een snel iets:

Hier is alles mega tof! zoals jullie weten ben ik maandag naar het veld gegaan, hele goede reis gehad en de mensen in het dorp zijn heel erg aardig en bovendien blij met onze komst.

Het huisje is echt een grote grap, ongeveer alles is kapot, ontbreekt in het geheel of is mega smerig. Maar dat maakt echt helemaal niets uit want het huis is knal roze, heeft een dakterras en bovendien is iedereen erg hulpvaardig en komt alles weer goed!

Zoals jullie al gelezen hebben is mijn tas weer terecht ik had niet verwacht dat ik daar zo blij mee zou zijn maar het is zooooooooooo fijn!! ik had dus 6 dagen mn haar niet gekamd en gewassen met shampoo voor afro haar, dat zag er dus niet meer uit :)

Erg grappig in dit land zijn de trotro's. ze zijn oncomfertabel, onveilig, rijden pas als ze helemaal vol zitten (dat duurt soms wel 2 uur) en worden zo vol mogelijk geporpt, maar het is echt altijd lachen en iedereen wil contact maken met 'the obrunies' oftewel 'de witten'.

Overal op straat hoor je obruni obruni, maar nu ik het lokale woord voor 'zwart' heb ontdekt, schreeuw ik gewoon terug: 'obidini' en dan volgt er automatisch veel hilariteit!!!

Ik kan niet echt een samenhangend verhaal vertellen, maar wat ik wel an zeggen is dat bart (klasgenoot), arjan en ik het weekend heel vervelend in een zwembad met een biertje in ons hand hebben gelegen, verder echt heel erg verbrand zijn en het oh zo zwaar hebben, want arjan en ik moesten op curcus, maar ja, nu zit ik in een van de luxe-te resorts van ghana!! Ook nog even een aap gezien in een forest reserve :) heel gaaf, voelde me echt een soort tarzan!

Het project 'floor komt 15 kilo lichter, bruin en mega blond-kortom als lekker ding terug' vlot niet erg, het eten is hier vooral vet en in de hotels ook veel! maar bruin en blond word ik wel!

Ik wil nog zeggen dat ik jullie reacties echt heel erg leuk vind!!!

Ik ga dit nu snel plaatsen want de stroom valt om de haverklap uit (hoe luxe t resort ook is...)

x floor

• 25 Juni 2007 - 21:16

Dik:

Goed te horen dat jij als obruni local ook gebruik kunt maken van zo'n luxe resort. Ben benieuwd of de organisatie van de cursus het gemiddelde "Larenstein" nivo gaat halen?? Je broer is uitgesurft na een orkaan te hebben overleefd en is nu op weg naar Buenos Airos. Wij gaan zondag naar het zuiden voor 2 weken.
    Groetjes en veel plezier daar
    Je paps

• 26 Juni 2007 - 07:33

Margot:

Lieve Floor,

Wat leuk om je verhalen te lezen!

Zo te lezen kun je nog best lekker relaxen daar!
    Kom trouwens maar gewoon als Floor terug, dan zijn wel allemaal supergelukkig!

Wat is er in Maarssen gebeurd?:
    Niet veel! Het regent, onweert en is nog geen dag lekker weer geweest sinds je weg bent! Dus geniet!! (Dat doe je toch wel)

Veel plezier!!

Kus,

Margootje

• 26 Juni 2007 - 09:06

Je Moessei:

moessei is vast ghanees voor moessie!!
    Goed om van je te horen dat je het zo na je zin hebt, ondanks water wat er niet is op de momenten dat je het nodig hebt. en vieze bedjes, en lekkende daken. Gelukkig is er af een toe een koud biertje en een "luxe" 5 sterren, waar op je adem kan komen. Maar de ervaring die je opdoet valt weg tegen alle ongerief. Ik ben hartstikke trots op je. Zij aan het kijken of je kunnen opzoeken. Hoor je nog. Zitten die ghanese mannen nou allemaal op je schoot, in die overvolle thoestoe! Je laat je niet verdrukken he.

kus

• 26 Juni 2007 - 12:54

Inge:

Hee die Floor,

Nou, eindelijk ook je site weer terug gevonden :)
    Je schrijft erg grappig, zit hier dan ook met een big smile achter m'n bureautje de ambtenaar uit te hangen, hihi.
    Maar het klinkt echt allemaal leuk. Ben erg benieuwd hoe je stage eruit komt te zien en of je inderdaad als 15 kilo lichter thuis komt. met dat bier geef ik het weinig hoop, maar leuk streven :)Zorg in elk geval maar dat je heelhuids terug komt.
    Nou ja, update vanuit deventer-city heb je inmiddels gehad, dus nu even weinig nieuws.

Liefs van Inge

• 26 Juni 2007 - 18:54

Mie:

Heey liefje,

Jeee wat fijn om te horen dat het goed met jou gaat en dat natuurlijk je tas weer terecht is!! jeee.
    Ben benieuwd wat je allemaal nog zult meemaken in het verre Ghana, maar op deze manier toch heel dichtbij :D
    Geniet er van!! En tot gauw in het regenachtige maarssen... Hopen maar op beter weer want vrijdag ben ik voor 3 dagen een Tielenaar en vindt er een groot toernooi plaats, ben benieuwd!

Dag lieve lieve floor!

Veel liefs en kusje

Mie

• 26 Juni 2007 - 19:06

Bart:

Wat fijn om te horen dat alles zo goed gaat aan de andere kant van Ghana. haha. joepie zondag naar Takoradi aan het strand hangen. Jooooooo

• 26 Juni 2007 - 21:45

Daan:

He sis

super vet om te lezen
    ik kan inderdaad wel wat kleren gebruiken want bij aankomst liep ik nog in mn polo en linnebroek zonder bokser dus mn ballen liggen nog op het vliegveld! haha

het was 1 graad

iig hoop dat je huis nog niet ingestrort is

en hoop dat je dit nog een keer kan lezen als je stroom hebt
    omn je even de ogen uit te steken, ik kan hier gewoon uit de kraan drinken voor 2 dagen,..... wicked!

met mij alles goed en een leuke sexsuele/pornografische ervaring gehad maar dta lees je binnekort wel op mn ssite

x
    daan

• 27 Juni 2007 - 15:48

Je Moessie:

hoe is je dat gelukt met je ballen op het vliegveld...........

• 27 Juni 2007 - 17:00

Zuster Chantal:

He die Floor!
    Ohhhh.. ik ben ECHT jaloers op jou!
    Ik zou er wat voor over hebben om heel even met je te ruilen.Dat moeten we snel doen als Nudra wat ouder is;naar donker Afrika!Ik zal je verhalen volgen:veel succes en plezier!

• 28 Juni 2007 - 16:07

Geraldine:

Hoooojj schat!
    O meid, ik zou willen dat je hier was!! Je zult nu wel niet begrijpen waarom, maar misschien begrijp je het wel als je je mail hebt ontvangen van 't bestuur. Rare situatie, en vervelend ook voor de mensen die er mee gemoeid zijn, maar helaas, we kunnen met z'n allen niet toveren hè?!
    Het is leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt, en je project 'Floor komt 15 kilo lichter, bruin en mega blond-kortom als lekker ding terug' zal vast goedkomen! (ik snap het niet: Je BENT toch al een lekker ding!)
    Zo te lezen komen de eerste jungle verschijnselen al om de hoek kijken: You Tarzan - Me Jane?!! dolle pret... die arme Arjan! :-P

Nou tot schrijfs en keep up the good work!
    Dikke kus Ger.

• 29 Juni 2007 - 15:24

Monique:

Hoi Floor!

Was je die grote rugzak kwijt die je bij mij gewogen hebt?? Dan zul je inderdaad erg weinig spullen gehad hebben die eerste dagen...!
    Veel plezier gewenst vanuit een nog steeds regenachtig Maarssen.

• 29 Juni 2007 - 17:23

Overbuurvrouw Hilde:

Hoi Floor,
    Even een reactie van je overbuurvrouw. Wat fijn dat je het naar je zin hebt. Dit is een belevenis die niemand je meer afneemt.Wat een verschil met hier. Op dit moment is het fris en slaat zelfs de verwarming aan. En dat voor eind juni.
    Met je oudjes gaat het goed. Ik hou ze goed in de gaten. Wat zijn ze trots op jou en Daan.
    Nog veel plezier.
    Groetjes vanuit een koud Fazantenkamp.
    Hilde

• 30 Juni 2007 - 17:30

Iris:

Dacht zal eens kijken hoe het met Floortje is...Al een hoop meegemaakt in zo'n korte tijd dus. Vooral dat hangen op het strand en genieten in het luxe hotel is echt een zware straf lijkt mij, hihi
    Stroomuitval zeg je he? Klinkt me bekend in de oren... ook al bijna verdronken of doen ze daar niet aan moesson?!
    Hou je goed, geniet, wordt maar heel bruin en blond...dan heb je in iedergeval 2 leerdoelen gehaald, haha!!
    xx

• 01 Juli 2007 - 00:19

Roger:

Hola Floortje,

Wel effe lekker wat luxe voor je weer de rimboe in gaat! :) Stroomuitval is ook hier standaard. Hoop dat je er nog een fijne tijd zal hebben en zie je over een paar maandjes weer.

gr,

Roger

• 03 Juli 2007 - 20:06

Jo-Anne:

Hey Floor!

Ik was ff aant nixen en toen dacht ik "hej hoe zou het met floor zijn?"
    Klinkt echt super gaaf daarzo in Ghana!! Lekker van het weer genieten! Straks hoor je geen "obrini" meer oop straat!:P
    Nog veel success en plezier!
    Groetjes
    Jo

• 04 Juli 2007 - 10:33

Katelijne:

Ha Grote Floor! ;-)

Goed om te lezen dat je je daar prima vermaakt op zn Floor's, al had ik natuurlijk niet anders gedacht. Met mij gaat alles prima, heb een 9 gescoord voor mn AV en ga nu ff een half jaartje full-time bij Guus werken, en me daarbij ook op organisatorisch vlak met de tent bezig houden (jaja..)Ik mis je wel en ben ook jaloers, mijn verre reis deze zomer gaat geloof ik niet veel verder dan de Ardennen. Gelukkig kun je ook daar prima bier drinken, dus ik zal er een opje proosten!
    Liefs
    Kaat

• 08 Juli 2007 - 08:43

Hugo:

FLOOOOOOOOOOOORTJE!! a.k.a. ijsjeseter;)!

Eigenlijk had ik eerder willen posten maar dan toch! :)! Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt zeg!! gaaf zeg! aapies kijken :D!! Nah volgnes mij geniet je daar wel optimaal.. ownee: je leert daar ontzettend veel ;)! haha geintje natuurlijk! Nah zoals je al hebt gelezen hier in maarssen niet veel boeiend.. vooral meer schrijven dus!! ik ga woensdag ook de zon opzoeken in spain! maar waarschijnlijk kom jij 123123x bruiner terug! enjoy!

Kus