Wat langer berichtje - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu Wat langer berichtje - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Veer - WaarBenJij.nu

Wat langer berichtje

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

16 Juni 2007 | Ghana, Accra

Hey allemaal,

Ik heb ondertussen tijd voor een iets langer berichtje dus zal even een uitgebreider verhaal vertellen.

Ik ben dus dinsdag veilig aangekomen, met ongeveer 2 uur vertraging, maar dat was niet zo erg want we hadden een poopyluxe vliegtuig (video schermpjes in de stoel voor je) dus heb 3 films gekeken :)

Mijn tas is er helaas nog steeds niet!! zoals jullie misschien al in de reactie van mijn vader lazen is er een dossiernummer nodig, maar die heb ik niet, vandaag maar weer eens gebeld dus nu weer een stapje verder. Het is niet heel erg en ik heb wat kleren en slippers kunnen lenen van de vrouw van mijn werkgever (zeg maar...)
Alleen ondergoed is lastiger. BH's gaan hier gewoon erg stinken en ik heb twee strings die ik om de beurt draag en was, gelukkig is het regenseizoen nog niet 100 % bezig dus droogt het snel! Verder is het lastig dat ik bv geen borstel, nagelschaartje, tampons enz enz enz heb, ik hoop dus erg dat mn tas aan komt!!!

Verder is het hier vooral erg warm. in nederland heb ik nooit heel veel last van de warmte maar, beetje vies, het zweet stroomt hier echt over mn rug.
We hebben nog een douche, dus dat is wel lekker.

Mijn kamer bestaat uit twee 'bedden' (=houten plank met wat schuimrubber) een kastje een spiegel en een ventilator die het nooit doet omdat de stroom de helft van de tijd wordt afgesloten (daarover later meer) De douche, toilet en keuken zit in het kantoor van een kleine organisatie waarvan we de kamer huren. Dat is wel heel grappig en er zijn altijd mensen om een praatje mee te maken.

De stroom dus: Ik snap het nog niet helemaal maar volgens mij zit het zo. Ghana's stroom komt van een stuwdam. Er zijn 6 turbines die de stroom op moeten wekken en daarvan werkt er nog 1. Daar komt bij dat de waterstand niet erg hoog is en dus wordt de stroom eens in de zoveel tijd afgesloten, op zich is dat niet erg, maar de tijden zijn onregelmatig en dat is lastiger. Veel mensen en bedrijven maken daarom gebruik van generators maar die maken vaak een enorme herrie.

Verder vertrek ik maandag naar 'het veld' , wel spannend maar denk vooral erg leuk!!


Ondanks de warmte en gebrek aan stroom bevalt het hier super, de ghanezen zijn erg aardig en doen veel om je te helpen!

Ik schrijf verder als ik echt iets te melden heb, maar dat kan nog wel even duren want in 'het veld' is geen internet!!

Keep me posted van wat er in nl gebeurt.

xx floor

ps mijn ghanese nummer is +233245905620, ik kan alleen geen sms naar nl sturen en volgens mij OOK NIET ONTVANGEN!!!! dus dat is alleen dat jullie in geval van nood kunnen bellen.

  • 17 Juni 2007 - 10:19

    Jasper:

    Hey Floor!
    Erg stoer om wat van je te lezen! En wat een gedoe met die tas, zit je ver van het vliegveld als je die eenmaal op kan halen? Wel zeer goed dat je gebruik kan maken van een douche, heeft ie warm water? Is jullie huisje een beetje wat je ervan verwachtte en ook waard wat je ervoor betaald?
    Ben benieuwd naar je volgende post met veldverhalen! Heel veel plezier daar! Jammer dat we niet kunnen smsen, daar ben ik altijd wel van, maar dan moeten we maar eens een keer bellen!

    XODB!

  • 17 Juni 2007 - 11:17

    Nicolien:

    Heey floor,

    wat shit man dat je tas er nog steeds niet is..maar verder heb je het volgens mij nu al naar je zin, dat is goed om te horen! want meestal zijn de eerste paar dagen van zo'n avontuur het zwaarst!
    Vanaf morgen werken op het 'veld', spannend!! Ik hoop dat alles goed komt met je tas, maar dat zal wel toch?!
    ik hou je op de hoogte van wat hier allemaal gebeurt, maar tot nu toe nog niet zo heel veel buiten het feit (misschien weet je het al wel hoor) maar dat Mie en Lisa allebei geslaagd zijn! Verder niet veel bijzonders, dus je mist hier niks!! Ik wacht je nieuwe verhalen af.

    liefs & kusje

  • 17 Juni 2007 - 15:13

    Je Moessie:

    leuke kaart voor de liefste vader op deze aardkloot!. Ik neb overigens wel je SMS ontvangen....Je krijgt de groeten van Ria bIjwaard en van mij de dikste kussen die er zijn. Die tas, ach het komt meestal allelmaal weer goed, dus hou hoop. Als ik nog wat voor je moe doen, laat het dan nog even weten. Je hebt in die korte tijd al meer geschreven dan Daan in 4 weken. Ik vind dat heel prettig. tot schrijfs.Had je de kaas in je handbagage? Dat hoop ik maar anders wandelt deze je staks tegemoet.........en heb je ons kadootje al ingezien? kus mam

  • 17 Juni 2007 - 19:02

    Lisa:

    heee lieverd!! Dankjewel voor je kaartje :d Echt superleuk zo'n ghanese kaart haha. IK hoop dat je het ondanks de vermissing van je tas toch een beetje kunt sjeffen maar zo te horen gaat het allemaal best ok! Veel succes en plezier in het 'veld'! Liefs xxx

  • 17 Juni 2007 - 19:35

    Manja:

    Hey Floor!

    Veel plezier daar, ik ga je toch proberen te smssen! Denk aan jullie daar!

    Liefs,
    Manja

  • 17 Juni 2007 - 21:18

    Geraldine:

    Hallo lieve schatten!
    Goed te horen (lezen) dat jullie heel zijn aangekomen :-) De vermiste tas is nog niet erg terecht, als ik dat zo lees, beetje jammer! Maar dat houdt de spanning erin moet je maar denken! En als de nood nou echt aan de man is...dan moet je maar een boxer van Arjan stelen! Beter wat dan niks toch?! ;-)
    Hahaha weet je wat ik vannacht had...het is echt té grappig! Ik had gedroomd dat ik een hele reis door Afrika ging maken, het was echt ZO raar! Ik had prikken gehaald en toen was ik ineens op Schiphol. Ik zou naar Nigeria (?? Of all places!) vliegen en van daaruit een hele rondreis maken door Afrika. 't was ZO gek! Snap er niks van..maar het zal wel een teken zijn hahaha! Zeg 't maar niet tegen Arjan, want dan zegtie: 'Zie je nou wel! Ik zei toch dat je op reis moest naar Afrika!'. Haha..
    Nou meid, ik wens jou en Arjan heel veel plezier en succes ' in 't veld' van de week, doe voorzichtig!
    Ik hou je site in de gaten !
    Dikke kus en slamat! ook voor Arjan
    x Ger.

  • 18 Juni 2007 - 09:39

    Mie:

    Hallo liefje!!!,

    Hier een berichtje vanuit Nederland. Allereerst trouwens wat vervelend van je tas. Ik hoop dat hij snel terecht komt. Maar dat moet wel goed komen, en anders ga je daar lekker ghanees shoppen :D.

    Lisa en ik zijn geslaagd inderdaad.jeee Nico was mij even voor om een berichtje neer te zetten :D haha maar dat geeft niet. Ik had twee 7-ens, twee 6-en en een 5 (off course voor geschiedenis :D). Ik heb ook al aardig wat feestjes gehad en ga nu lekker uitrusten.

    Ik ben heel benieuwd hoe je eerste dag op '' het veld'' is verlopen. Maar ik begrijp dat dat even gaat duren omdat je geen elektriciteit daar hebt. en dus geen berichtje neer kunt zetten.
    Hoe gaat het met het vriendenboekje? heb je al nieuwe vriendjes gemaakt:D:D
    Arjan moet er natuurlijk ook in schrijven he?

    Lief, geniet daar lekker en ik ben trots op jou dat je dit doet!!
    Have fun! en tot snel

    Heel veeel liefs en kusje mie.

    p.s ik hou je op de hoogte van eventuele spetterende gebeurtenissen in Nederland, maar ik denk dat dat wel zal meevallen :D.



  • 18 Juni 2007 - 13:37

    Daan:

    He chika
    alles lekker daar
    hoop dat je douche geen warm water heeft want dat gebruik je toch niet!!
    Ik zal wat kleren van me naar je opsturen want ik draag toch alleen een zwembroek! haha
    tussen 2 haakjes, je had hier naar toe moeten komen want hier lopen alle chicks in een string
    hoop dat het een beetje bevalt en dat het veld een beetje te doen is
    wens je veel succes en we faxen
    x
    daanveer.waarbenjij.nu staat weer een neiuw berichtje

  • 18 Juni 2007 - 16:31

    Anouk De Kruijf:

    Hey Floor,

    Hoorde via mijn moeder dat je in Ghana zit! Leuk hoor! Ik hoop dat je een fijn e stage tegemoet gaat en daarnaast ook kunt genieten van de mooie omgeving/mensen etc.

    Groetjes!

  • 19 Juni 2007 - 10:28

    Daniëlle Huygens:

    Hoi Floor,

    Het ontgaat me allemaal een beetje wat er in Maarssen gebeurd.
    Maare nu wilde ik je even heel veel plezier wensen en vooral succes.
    Kom heel weer terug!!!

    Groetjes,

    Danielle

  • 19 Juni 2007 - 13:37

    Margot:

    Hey Schattie!

    Ik dacht toch echt dat ik me al had aangemeld voor deze website, dus ik zit op een berichtje te wachten maar die kwam maar niet! Dus ik dacht ik ga ff kijken en jaaaawoor, ben ik gewoon niet aangemeld.

    Wat vervelend dat je tas er niet is, uiteindelijk zul je hem vast wel krijgen. Ik heb ook een keer ergens een week zonder tas gezeten, maar die is uiteindelijk ook boven water gekomen.

    Ik vind het heel erg tof dat je dit doet! En ik ben erg benieuwd naar al je verhalen!

    Heel veel plezier, doe je best!

    Dikke smak,

    Margot




  • 20 Juni 2007 - 08:52

    Marit:

    floortje!!!

    mooi dat je goed bent aan gekomen, beetje jammer van je tas alleen. kun je je echt aanpassen aan de cultuur en in afrikaanse kanga's (doeken) gaan lopen :p

    hier niet veel nieuws. nairobi was vorige wek wel errug gaaf, vooral errug dronken geweest. verder komt joen volgende week, joepie!

    groetjes aan arjan en veel plezier in de bush!

    xxx

  • 20 Juni 2007 - 19:01

    De Tas Van Floor:

    WEL WEL, HIJ IS TERECHT. DE tas........... inmiddels draagt ze haar eigen strings.Hopelijk kunnen deze voldoende transpiratievocht opnemen. Want het is erg warm/ Ze hoeft niet meer op maat 46 ( van arjan) door Ghana. Gister heeft Floor gebeld, en ze maakt het goed. Zij zal julllie allemaal binnenkort informeren over de "kleur van het huis" en de rest.
    Lisa en Annemarie gefeliciteerd met het behalen van jullie diploma. Ik vind het als moeder van floor ontzettend leuk om van alles te lezen.Groeten aan iedereen
    Ria van Vuuren ( veer)

  • 21 Juni 2007 - 13:31

    Suzanne:

    hey roomie
    ik was al bang dat er wat gebeurt was omdat ik niet wist of je al aangekomen was. maar ik was helemaal vergeten dat je een eigen site hebt. In huize de hemel gaat alles goed maar wel erg rustig, mis je wel hoor!!!
    Hopelijk komt je tassie gauw heel veel succes!! en plezier daar!! nog en ik zal je snel weer op de hoogte houden.

    dikke kus suzanne

  • 21 Juni 2007 - 19:04

    Mie:

    jeeeee wat fijn dat de tas weer terecht is. heb je lekker weer je eigen spulletjes. Mamma van floor bedankt voor je felicitatie!:D Eindelijk ga ik studeren! haha. Heb er erg veel zin in.

    Floor houd ons op de hoogte he van wat je allemaal mee maakt in Ghana.
    Mis je wel....

    Tot snel!!
    xxxxxxxxxxxxxxxx


  • 23 Juni 2007 - 23:36

    Roger:

    Hola Mae,

    Even een berichtje vanuit Costa Rica naar Ghana!

    Balen van je tas zeg! Hopen dat die snel komt! Koop iig wat kleren want het kan best wel eens duren.
    Wat betreft de hitte, daar moet je gewoon aan wennen. Was bij mij ook zo, bij het simpelste klusje in de buitenlucht lijkt het alsof je onder de douche hebt gestaan(in mijn geval in de zee bent gesprongen), maar je went er aan. Ongeveer 3 weken...

    Heel veel plezier in het veld, en succes met je tas!

    Adios,

    Roger


  • 23 Juni 2007 - 23:38

    Roger:

    Whoops, had nog niet gelezen dat ie inmiddels terecht is!
    Weeheeuw! Moet vast fijn zijn je eigen strings in Ghana te hebben! :p

    gr,

    Roger

  • 25 Juni 2007 - 18:21

    Geraldine:

    Hey schat! Hoe is het ermee?? Je tas is terecht! Supergoed! Hoe bevalt het in het veld? Hopelijk heb je beter weer dan hier haha... het regent hier al de hele week pijpestelen, inclusief de nodige wolkbreuken op z'n tijd!
    Jammer dat je nu niet thuis bent in Maarssen, want m'n paard staat in Utrecht (bij het Academisch ziekenhuis) op de faculteit. Hij moet geopereerd worden :-( Ik ga dus de komende week iedere dag op en neer naar Utrecht... dus als je er was hadden we iedere dag kunnen theeleuten :-P Maar niet getreurd, als je terug bent halen we het wel in!
    K heb t super druk met het bijhouden van alle 'reis-sites', superleuk, maar het is wel stil hoor zonder iedereen!
    Nou meid, hopelijk schrijf je snel weer wat, want het is leuk om wat van je te horen! Succes en dikke kussen ook voor Arjan.. Groetjes Ger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Onderweg

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2009

JA!

19 Juni 2009

Weer naar Afrika

12 Oktober 2007

BA78/BA430

25 September 2007

sportief in Ghana

06 September 2007

warme douche
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 25530

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Onderweg

Landen bezocht: