laatste berichtje uit nederland! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Floor Veer - WaarBenJij.nu laatste berichtje uit nederland! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Floor Veer - WaarBenJij.nu

laatste berichtje uit nederland!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

06 Juni 2007 | Nederland, Wageningen

Hey allemaal!

Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe! Grappig om te lezen dat veel mensen me volgen.

Ik zal jullie nog even wat informatie geven over wat ik precies ga doen.

Ik ga werken voor Agro Eco. Agro eco stimuleert duurzame, biologische en ethisch verantwoorde afzetketens. als je het leuk vind kun je een kijkje nemen op www.agroeco.nl.

Voor de niet landbouwers onder ons: biologisch betekent dat je geen kunstmest, insectverdelgers enz enz gebruikt, in plaats daarvan gebruik je natuurlijke bestrijding. Dit is gezonder (voor mens en mileu). In nederland zijn deze producten te herkennen aan het "eco" label.

Agro eco's hoofdkantoor zit in Nederland maar ik ga in een regionaal kantoor in Ghana werken. Mijn opdracht zit in de cacao sector. Eigenlijk ga ik twee dingen doen. het eerste is het uitvoeren van een base line study, dat betekent inventariseren wat er nu is zodat agro eco de effecten van hun inzet kan meten. Het tweede is het vergroten van de macht en verbetern van de positie van de boeren cacao cooperatie.

Natuurlijk moet ik wel een beetje van het land genieten, dus wil ik ook wat reizen tussendoor!

ik ben nu helemaal uitgevaccineerd dat betekent dat ik de afgelopen maand 9 spuiten heb gehad, een medische keuring en ook heel belangrijk, mijn cholera stempel!!! Ik heb namelijk geen cholera :P. Vanmiddag moet ik nog malaria pillen halen en beginnen met slikken. De voorschrijvend arts moest wel even weten of ik "neuropsygische problemen" heb, anders krijg je een "bad trip van hier tot amsterdam... en misschien ook terug" "maar als je alleen wat heftig had gepuberd moest ik t het wel aankunnen" Kortom vanaf vanmiddag ga ik aan de lariam... durfde het wel aan.

verder is het visum ook binnen; het visum is een sticker in mn paspoort. Het is een lelijke sticker maar toch ben ik er hartstikke blij mee :)

Donderdag nog even een goed feestje, vrijdag naar friesland, zaterdag nog even zeilen, zondag mn kamertje leeg plukken (wil m onderverhuren, iemand interesse?)en uit eten met mn maarssenclub! en dan maandag tas pakken en vliegen!

Dit was mn laatste berichtje hier uit Nederland. Ik zal zo snel mogelijk berichten als ik veilig in Ghana ben aangekomen!!

Groetjes, kusjes, slamat, op de buik, de rozen!

Floor

  • 06 Juni 2007 - 10:20

    Wijnie:

    Hoi Floor.

    Het gaat nu dus eindelijk gebeuren.
    Ik wens je nog een paar fijne dagen in Nederland,en een goede reis naar Ghana.
    Ik hoop dat je een hele fijne tijd hebt.

    Liefs van Wijnie.

  • 06 Juni 2007 - 10:47

    Sanne:

    Hey Floor,
    Zeker dat ik je ga volgen.. Gaat Arjan ook zo'n weblog bijhouden eigenlijk?

    Leuk om te lezen hoe blij je bent met je visum.. Was ik ook met Kenia! Lelijk ding, maar toch zo'n happy gevoel erbij!

    Misschien kom ik donderdag toch wel langs.. Wil wel even 'afscheid' nemen, ga je missen hoor!

    Anyways, ga heerlijk genieten, doe je ding en maak veel foto's!

    Liefs, kussen Sanne

  • 06 Juni 2007 - 20:48

    Roger:

    Hey Floortje,

    Even een berichtje vanuit Costa Rica. Hier overleef ik ´t ook nog steeds, ondanks alle wilde dieren.

    Nog niet weg!? :) Had ´t idee dat je nu wel ongeveer weg zou zijn. Fijn dat je alles klaar hebt voor vertrek. Vaccinaties is toch wel een lekker gevoel als je weg bent.

    Anyway, heel veel plezier met je laatste drukke weekend, en succes in Ghana.

    Pura Vida,

    Roger

  • 12 Juni 2007 - 18:09

    Je Moessie:

    hi. floor wat heb je eenleuk verhaaltje geschreven. Als ik dit schrij moet jij nog 2 uur vliegen. Het zag er gezellig uit vanm,orgen op schiphol, Leuk om arjan en zijn moeder te ontmoeten. Leuke mensen. VAnavond opgebakken aardappeltjes gegeten, en wat dacht ik toen????? Oh, wat zou floor dit lekker vinden. Wdereom leuke tijd toegewenst, Het voelt goed, en gaat zeker lukken.
    Kus mamsie

  • 12 Juni 2007 - 18:11

    Je Moessie:

    toen ik de taalfoutjes wilde herstellen ging er wat mis en was ie al verzonden...........een beetje dom

  • 13 Juni 2007 - 11:06

    Geraldine:

    Ola bella! Nou..en nu ben je weg.. :-( Hopelijk hebben jullie een goeie vlucht gehad en zijn jullie veilig aangekomen?! 't was echt leuk om even in Maarssen te zijn! Ik ben al aan het aftellen hoor hahah.. Zal de dagen is tellen ! ;-) Als je wat meer wat over je verblijfplaats daar moet je t maar ff zeggen, want dan kunnen we misschien post (?) sturen...of kan dat niet??
    Nou meid, Arjan de groeten..
    Take care! kus Ger.

  • 13 Juni 2007 - 12:32

    Dik:

    Lekker dat je bent aangekomen(in Ghana)
    Vervelend dat je dat nog niet van je rugzak kunt zeggen. Dus dat wordt dagen op bergschoenen door een heet Ghana banjeren

    Groetjes en ga je(ullie) goed
    Je pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wageningen

Onderweg

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2009

JA!

19 Juni 2009

Weer naar Afrika

12 Oktober 2007

BA78/BA430

25 September 2007

sportief in Ghana

06 September 2007

warme douche
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 25530

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Onderweg

Landen bezocht: